10 Kedai Sarapan Pagi Di Melaka City

Sini, aku nak share pasal sarapan pagi yang memang tak boleh dilepaskan kalau korang datang Melaka City Malaysia! Jom kita godek-godek apa je yang boleh korang cuba kalau nak start hari dengan baik. Tempat makan pagi kat sini memang sempoi gila, ada macam-macam pilihan makanan yang sedap-sedap belaka. Korang kena cuba roti canai yang gebu dan lembut disisip dengan kuah kari yang meletop. Dah tu, jangan lupa juga nak rasa nasi lemak yang bau sedap dengan sambal pedas yang mengancam. Kalau nak makanan tradisional, jangan ketinggalan nasik kerabu dan mee kari yang juara. Boleh juga korang cari kuih-muih yang manis dan sedap untuk pau sementara menikmati pemandangan indah Melaka City. So, jangan lupa sarapan pagi dengan gembira bila sampai Melaka City Malaysia!

Sarapan Pagi Di Melaka City

“Jom makan pagi di Melaka City! Terdapat 10 tempat sarapan yang sedap dan pasti memuaskan citarasa anda.”

1. Roti Canai Kayu Arang Melaka

Roti Canai Kayu Arang Melaka adalah makanan yang perlu dicuba. Tempat makan favourite local ini meriah dan ramai orang. Meskipun beratur lama sedikit, makanan cepat sampai. Terdapat banyak vendor yang berbeza termasuk satay, ayam gunting, cekodok, roti bakar/kukus. Semua makanan rasanya sedap dan harga berpatutan. Nasi lemak ayam crispy dan roti bakar juga adalah yang terbaik. Ketika memasuki tempat ini, perlu beratur untuk mendapatkan meja dan membuat pesanan dan bayaran untuk makanan yang disediakan oleh kedai. Untuk makanan dari gerai vendor, bayaran dibuat ketika menerima makanan. Makanan akan dihantar ke meja yang ditetapkan dalam masa yang ok, cuma roti canai kayu perlu tunggu selama 20 minit. Semua makanan sedap dengan harga berpatutan. Anda boleh datang ke sini. Kali kedua datang sini dan kali ini pada hari biasa, sangat best. Tidak sesak, makanan yang dipesan siap dengan cepat. Perkhidmatan yang disediakan juga cepat dan terbaik. Kualiti makanan dan pelbagai menu sangat berkualiti. Sampai-sampai tidak tahu apa yang perlu dipesan kerana semuanya patut dicuba. Harga juga berpatutan dan berbaloi.

Baca Juga  10 Kedai Sarapan Pagi Di Jerantut
  • Alamat:459, Kampung Bakar Batu, 75350 Bachang, Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 7:00 Pagi – 12:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 7:00 Pagi – 12:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60176626628

2. 8272 Barakah Corner

Kedai Barakah Corner menawarkan Roti Canai Merecik yang sedap dan mengenyangkan. Roti canai ini diisi dengan ayam cincang dan diperap dengan baik, kemudian dimasak dengan kasih sayang. Terdapat juga varian Roti Canai Susu Cheese yang pasti enak. Anak-anak juga pasti suka dengan makanan ini. Kedai ini juga menawarkan makanan dari Johor seperti kacang pool. Servis yang diberikan amat baik dengan pekerja yang ramah. Untuk pengalaman yang optimal, disarankan untuk membuat janji temu terlebih dahulu pada hujung minggu yang agak ramai pengunjung. Selain daripada roti canai, kedai ini juga menawarkan pilihan makanan yang lain. Pastikan anda mencuba Roti Canai Merecik yang sedap dan mengenyangkan di Barakah Corner!

  • Alamat:Jalan Pandan, Kampung Lapan, 75250 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 7:30 Pagi – 2:30 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 7:30 Pagi – 2:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60122950876

3. Nasi Lemak (Tokong) Warisan Bachang

Nasi Lemak (Tokong) Warisan Bachang is a popular spot known for their delicious food. Some recommended dishes to try are nasi lemak biasa, nasi lemak pandan with sambal sotong, and roti canai sarang burung. The sambal can be quite spicy for some, but overall the food is good and reasonably priced. The restaurant is located by the roadside, with a perfectly pinned location in Waze, but be sure to slow down. The environment is clean and the staff are friendly and attentive. The place can get crowded after 9am, so it’s better to come early. Despite a navigation issue with Apple Maps, there is plenty of parking available and enough tables and chairs for everyone. However, there was a slight issue with the freshness of the food, as one customer experienced a stomach upset after ordering nasi lemak with ayam bakar. Nonetheless, the experience was enjoyable and the customer plans to bring their family and recommend the place to friends.

  • Alamat:409, Jalan Kenanga 3/21, Taman Kenanga Mewah, 75200 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 3:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60123833945

4. Roti Canai Asam Pedas

Roti canai asam pedas sedap dan lembut, sate tak banyak lemak, kuah sate dan otak2 juga sedap. Harga murah. Layanan kakak casher hebat dan cepat. Roti canai kuah asam pedas terkejut, kuahnya sedap. Kuih pau juga sedap. Nasi lemak okay. Ada rojak, rojak mee, dan satay. Service laju, adik amik order ramah. Harga makanan murah. Parking tepi jalan, hati-hati. Selamat menjamu selera. Roti canai dengan kuah asam pedas, recommended!

  • Alamat:Jalan Puteri Hang Li Poh, 75100 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:30 Pagi – 2:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

5. Warung Roti Canai 50 sen

Warung Roti Canai ini menawarkan roti canai dengan harga hanya 50 sen sahaja. Roti canai ini mempunyai saiz yang sederhana dan rasanya sangat sedap. Namun, perlu diingat bahawa kuah roti canai agak cair.

Selain daripada roti canai, mereka juga menyediakan makanan lain seperti mee kari dan nasi goreng ayam yang juga sangat sedap. Harga makanan di sini adalah standard.

Suasana di warung ini mengingatkan pelanggan kepada zaman dahulu, di mana harga roti canai masih 50 sen. Pelayanan yang pantas dan rasanya yang sedap membuatkan pengalaman makan di sini luar biasa. Warung ini layak mendapat 5 bintang dari saya.

Di masa depan, saya berharap harga roti canai di sini akan tetap sama. Harga roti canai sekeping hanya 50 sen, ini benar-benar menakjubkan sekali. Alhamdulillah, suasana di sini juga mengingatkan saya kepada warung-warung zaman saya masih kecil dahulu di Johor. Layanan di sini amat baik dan pantas. Nampaknya warung ini merupakan bisnes keluarga yang sangat menyenangkan. Harga mereka juga sangat berpatutan.

Makanan dan minuman yang boleh dicuba di sini termasuklah:
1. Roti canai kosong
2. Mee kari
3. Nasi goreng ayam
4. Kopi O
5. Sirap bandung
6. Teh tarik

Harga untuk makanan dan minuman tersebut ialah RM9.00 sahaja. Terima kasih kepada Warung Roti Canai ini. Barakallahu feekum.

  • Alamat:75450 Bukit Katil, Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Rabu: 6:30 – 11:30 Pagi, Khamis-Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 6:30 – 11:30 Pagi
  • Nombor Telefon:+60126459930

6. Warong Hj. Adam

Warong Hj. Adam adalah warung makanan yang terletak di dalam kampung. Terdapat pelbagai jenis makanan dan minuman yang boleh dicuba di sini. Antara makanan yang terbaik untuk dicuba ialah:
1. Kuih Ketayap – Sangat disarankan untuk mencuba kuih ketayap di sini.
2. Nasi Lemak Bungkus – Nasi lemak bungkus di sini hanya RM1 dan mempunyai sambal yang agak kering dan pedas. Rasanya klasik seperti dulu-dulu.
3. Roti Canai – Roti canai di sini sangat sedap, lembut dan mudah dicari.
4. Mee Goreng – Mee goreng di sini juga enak dan harganya berbaloi.
5. Lontong – Walaupun lontong sudah habis, tetapi anda masih boleh mencuba makanan lain yang ada di warung ini seperti roti dan nasi lemak.

Harga makanan dan minuman di Warong Hj. Adam sangat murah dan berbaloi dengan rasanya yang sedap. Pastikan anda datang antara pukul 6 pagi hingga 8 pagi untuk mendapatkan roti canai kerana ia cepat habis. Warung ini juga merupakan tempat yang menyenangkan untuk sarapan di kawasan perumahan.

  • Alamat:Jalan Wakaf Utama 5, 75450 Ayer Keroh, Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 6:30 – 11:00 Pagi
  • Nombor Telefon:None

7. Warong Lontong Goreng Kak Limah

Warong Lontong Goreng Kak Limah memiliki lontong goreng dan nasi goreng yang sedap dengan sambal yang tidak terlalu pedas. Harganya berpatutan dan lokasinya mudah ditemukan. Makanan atau minuman terbaik yang harus dicoba adalah lontong goreng dan nasi goreng. Fried spicy noodles/mee goreng juga sangat lezat. Tempat makan ini menarik, harganya murah, dan selalu ramai pengunjung. Terima kasih kepada Mak Cik Lontong Goreng yang luar biasa.

  • Alamat:5100, Jalan Tunku Abdul Rahman, Taman Seri Wangsa, 75350 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 6:00 Pagi – 12:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601118699012

8. Gerai Sarapan Pagi Omazai

Gerai Sarapan Pagi Omazai adalah tempat yang sempurna untuk menikmati sarapan pagi. Salah satu hidangan yang patut dicuba di sini adalah lontong. Rasanya yang sedap dan sambalnya yang kena dengan tekak membuatnya menjadi pilihan yang tepat. Pelayanan di sini juga sangat baik, tetapi saya kurang pasti mengenai suasana dalam restoran ini. Gerai ini terletak di tepi jalan, dekat dengan lampu isyarat dan di bawah flyover. Anda boleh menikmati makanan di sini sambil melihat kereta-kereta yang melalui jalan raya. Namun, lokasi telah berubah. Sila hubungi penjual untuk mengetahui lokasi baru. Selain itu, saya juga sangat mengesyorkan mee goreng mamak di Omazai. Pasti akan membuat anda kembali lagi. 💃🏻💃🏻💃🏻

  • Alamat:Hadapan pam minyak Shell & Petronas, 75250 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 7:15 – 11:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60122045549

9. Kedai sarapan tepian sawah

Kedai sarapan tepian sawah menawarkan persekitaran santai dan nyaman bagi para pelanggan. Berikut adalah beberapa makanan dan minuman terbaik yang patut dicuba di sini:

1. Nasi lemak
2. Roti bakar dengan kaya atau jem
3. Mee goreng mamak
4. Ayam goreng
5. Teh tarik
6. Kopi panas
7. Air kelapa

Jangan lepaskan peluang untuk menikmati hidangan ini sambil menikmati kedamaian dan ketenangan berada di tengah-tengah pemandangan sawah yang menenangkan.

  • Alamat:7545+5M, Kampung Tangga Batu, 76400 Tanjung Kling, Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

10. Warung Sarapan Bawah Pokok

Warung Sarapan Bawah Pokok di Melaka adalah tempat terbaik untuk mencuba Nasi Lemak. Nasi Lemak di sini sangat sedap dan disyorkan, ia merupakan kegemaran saya sejak sebelum berkahwin sehingga kini mempunyai tiga orang anak. Warung ini sudah beroperasi sejak lama, tetapi kelezatannya tetap terjaga. Nasi Lemak dihasilkan secara homemade oleh Makcik Peah dan suaminya. Tempat ini tidak hanya murah tetapi juga enak. Ia benar-benar berbaloi.

  • Alamat:6776+FG, 75400 Melaka, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 7:30 – 11:00 Pagi, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 7:30 – 11:00 Pagi
  • Nombor Telefon:None

5 BEST Tempat Sarapan Pagi Di Melaka City:

  • Roti Canai Kayu Arang Melaka
  • 8272 Barakah Corner
  • Nasi Lemak (Tokong) Warisan Bachang
  • Roti Canai Asam Pedas
  • Warung Roti Canai 50 sen

Leave a Comment