10 Kedai Sarapan Pagi Di Sungai Besi

Sarapan pagi di Sungai Besi Malaysia pasti seronok gila! Jom bicara pasal sarapan #legendaris yang memberi penawar lapar di bandaraya Kuala Lumpur, specifically kat Sungai Besi ni. Tempat ni memang hotspot untuk makanan sedap dan murah. Best kan? Kalau dah tepuk dah sikit kat bantal malam-malam, bangun je pagi terasa diri macam superhero lapar. Tapi aku janji, tahi telinga korang tak akan terluka bila dengar nama Sungai Besi ni. Korang nak citer lagi tak pasal hidden gems kat sini? Maklum la, perut ni tak boleh sembahyang, kena sendawakan zaman ke zaman. Siap-siapkan perut, kita explore Sarapan Pagi di Sungai Besi Malaysia pulak!

Sarapan Pagi Di Sungai Besi

“Jom ke Sungai Besi dan nikmati hidangan sarapan pagi sedap di 10 tempat menarik yang kami cadangkan!”

1. Nasi Kak Wok (Sungai Besi)

Nasi Kak Wok in Sungai Besi offers delicious food and drinks. Must-try items include Roti Jantan Bawang, Roti Canai, Teh Tarik, and Teh Limau. The tasty kuah dhal and sambal served with roti are highly recommended. Nasi Kak Wok is known for their delicious lauk ayam and daging kurutuk. The sambal is particularly good. It is a great place for breakfast, with affordable prices and generous portions.

  • Alamat:38, Jalan Tasik Utama 7, Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:30 Pagi – 11:59 Petang
  • Nombor Telefon:+60173777595

2. Restoran AJ MAJU

Restoran AJ MAJU merupakan destinasi yang popular bagi makanan dan minuman yang sedap. Salah satu hidangan terbaik yang perlu anda cuba ialah roti canai yang lembut dan lazat. Bagi para peminat nasi lemak, walaupun harganya agak mahal (RM10 untuk sepinggan + 1 lauk), hidangan ini tetap memukau. Pastikan untuk mencuba masakan panas dan layanan di restoran ini juga pantas.

  • Alamat:52 Jalan Tasik Utama 5 Medan Niaga Tasik Damai, Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

3. SAHABAH CAFE

SAHABAH CAFE mempunyai makanan dan minuman terbaik untuk dicuba. Mereka mempunyai kari telor ikan, ayam goreng yang terbaik. Tempat ini juga terkenal dengan masakan India terbaik di kawasan Sungai Besi. Minuman mereka juga sangat baik dan goreng-goreng mereka amat lezat. Roti canai mereka juga enak. Walaupun harga sudah naik, tetapi masih mengekalkan standard mamak. Mereka juga memberikan perkhidmatan yang baik dan pekerja mereka faham dengan zaman sekarang. Toilet mereka juga kemas dan wangi.

  • Alamat:22G, Jalan Tasik Utama 5, Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 9:00 Pagi – 9:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60162436007

4. Restoran Denn anak kampung

Restoran Denn anak kampung menawarkan kuah tomyam yang sedap dan tempatnya tidak sesak. Air minumannya juga enak dan manis seperti penjaga kaunter. Tomyam poktek juga disarankan untuk dicuba. Keseluruhan pengalaman makan di kedai ini tidak mengecewakan.

  • Alamat:13, Jalan Tasik Selatan 20, Desa Tasik, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 6:30 Pagi – 11:45 Petang, Rabu: 6:45 Pagi – 3:00 Petang, Khamis-Ahad: 6:30 Pagi – 11:45 Petang
  • Nombor Telefon:+60136559164

5. Restoran Roslan

Restoran Roslan adalah tempat sarapan kegemaran. Lontong dengan sambal Sotong mereka yang terbaik. Terletak berhadapan dengan Balai Bomba Sg Besi. Pelbagai makanan sarapan seperti nasi lemak, nasi kerabu dan sebagainya.

  • Alamat:Pekan Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 7:00 Pagi – 3:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 7:00 Pagi – 3:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

6. Nasi Ayam Suasa Corner Sgbesi

Nasi Ayam Suasa Corner Sgbesi terkenal dengan nasi lembut dan rasa yang cukup, ayam yang lembut dan crispy di luar, sup yang sedap, sambal cili terbaik, dan sambal kicap yang juga ok. Makanan atau minuman terbaik untuk dicuba adalah nasi ayam di sini. Namun, perlu diingat bahawa tempatnya mempunyai sekatan tempat duduk. Jadi, hanya boleh menerima 3 keluarga pada masa PKP ini. Tetapi, ia sangat berbaloi untuk dicuba kerana sedap, ekonomi, dan sos tambahan atau pedas disediakan di setiap meja. Makanan di sini memang enak.

  • Alamat:90, Jalan Suasa, Pekan Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 9:30 Pagi – 8:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 9:30 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60123571175

7. Warung Nenda Sungai Besi

Warung Nenda Sungai Besi is a hidden gem that I discovered on Instagram. Their best dishes include the delicious siakap fish, nasi cenggey, and nasi ayam penyet. It’s not only tasty but also affordable, and the cozy atmosphere adds to the dining experience. The staff is friendly and accommodating, even taking special requests for extra kicap or sambal. The location is strategic, being close to the LRT station, and there are nearby alleyways with beautiful wall street art, perfect for some OOTD shots. I’ve even made a full review of the place on my YouTube channel, Aliff Busu, under the hashtag #warungnenda. Don’t miss their siakap dish, priced at a fantastic RM8.80!

  • Alamat:23, Jalan Suasa 4, Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 9:00 Pagi – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:None

8. Kafe Pak Daud

Kafe Pak Daud menyediakan makanan dan minuman terbaik dengan harga yang terjangkau, pilihan hidangan yang beragam, dan rasanya yang lezat.

  • Alamat:Jalan Sungai Besi, Sungai Besi, 43200 Balakong, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 10:30 Petang
  • Nombor Telefon:None

9. Nasi Ayam OK Pekan sungai besi

Nasi Ayam OK Pekan Sungai Besi is known for its crispy chicken and chopped chillies. The fact that there are many food delivery motorbikes parked outside the small corner shop indicates its popularity. Although currently in a temporary location, they are supposed to move to the new Food Court building across the road from Hero. It is recommended to ask for a double portion of chicken, as it is excellent. Since it is a popular spot, it’s advisable to order extra chicken and rice and arrive early, as they may close early if everything is sold out. Despite not having been there in four years, the customer highly recommends it and would go for lunch if it weren’t for the MCO (Movement Control Order).

  • Alamat:no 221, Jalan Suasa 6, Pekan Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 10:30 Pagi – 5:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 10:30 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60182045200

10. pak ngah corner

Pada pandangan saya, makanan atau minuman terbaik untuk dicuba adalah nasi lemak, roti canai, mee goreng, ayam goreng, satay, laksa, teh tarik, jus buah-buahan, air kelapa, teh o ais limau, burger, satey kajang, kek coklat, durian, ais kacang, nasi ayam, tomyam, rojak, murtabak, sup ayam, kuih-muih tradisional, teh tarik halia, air sirap bandung, ayam masak merah, teh o ais, cucur udang, cendol, nasi kukus, teh hijau dengan lemon, dan teh susu. Semoga senarai ini membantu dan menjadikan anda teruja untuk mencuba makanan atau minuman ini!

  • Alamat:15a, Jalan Suasa 1, Pekan Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 7:00 Pagi – 4:00 Petang, Sabtu: Tutup, Ahad: 7:00 Pagi – 4:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60192816117

5 BEST Tempat Sarapan Pagi Di Sungai Besi:

  • Nasi Kak Wok (Sungai Besi)
  • Restoran AJ MAJU
  • SAHABAH CAFE
  • Restoran Denn anak kampung
  • Restoran Roslan
Baca Juga  10 Kedai Sarapan Pagi Di Lahad Datu

Leave a Comment