10 Kedai Sarapan Pagi Di Beseri

Salam semua! Pagi-pagi lagi, mari kita cakap pasal perkara sedap yang terjadi di kampung kecil yang hangat di Malaysia, iaitu Beseri. Korang tahu tak, Beseri ni terkenal dengan makanan sedap gila-gila, terutamanya sarapan paginya. Bila dah sampai kat sini, mata korang akan terpesona dengan pemandangan sawah padi yang hijau luas. Pastu, bau wangi kopi dan roti bakar melayu tu dah boleh buat perut korang bergelora. Mesti kalian tertanya-tanya apa lagi makanan yang ada kat Beseri ni kan? Jangan risau, korang akan terkejut dengan pelbagai jenis makanan Melayu yang ada di sini. Jom kita cerita pengalaman sarapan pagi di Beseri Malaysia yang pasti buat korang terasa kenyang sampai tengahari!

Sarapan Pagi Di Beseri

“Jom sambut pagi dengan santapan lazat di 10 gerai sarapan di Beseri Malaysia yang pasti memikat selera kita!”

1. Restoran Sarang Burung

Restoran Sarang Burung menawarkan pelbagai pilihan makanan yang sedap dan berbaloi. Untuk mencuba, Nasi Goreng Sarang Burung adalah pilihan terbaik. Harganya hanya RM10.00 dan ia disajikan dengan nasi goreng Cina, telur hancur, sambal udang, dan sup. Rasanya sangat sedap dan jaranglah nasi goreng berlauk sedap seperti ini. Selain itu, Kuetiau Kungfu juga sedap dengan lauk dan sayur yang penuh. Mixed grill pun tidak teruk, hanya saja kalau tak suka daging hangus, mungkin tidak begitu suka.

Secara keseluruhannya, restoran ini murah, servisnya cepat, tempat letak kereta mudah dan bersih. Harga makanan juga sangat berpatutan. Saya sangat mengesyorkan semua orang untuk makan di sini. First time datang ke Perlis dapat makan di kedai yang bagus, puas hati dan berbaloi. Makanan kenyang dengan harga yang berpatutan. Ia termasuk dalam kategori menu rahmah juga.

Baca Juga  10 Kedai Sarapan Pagi Di Jelebu
  • Alamat:512, Jalan Kaki Bukit, Kampung Batu Dua, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 10:00 Pagi – 4:00 Petang, Sabtu: Tutup, Ahad: 10:00 Pagi – 4:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60194715037

2. Capati Corner

Capati Corner is a must-visit place for delicious capati! Their capati is superb, soft, and fluppy, making it a great combination with curry goat. Another must-try is their nasi lemak RM2, which I will try later this weekend. This is our family’s favorite food whenever we visit our hometown. I can’t resist having more than 2 pieces of capati with sardine. The capati is soft, fluffy, and light, and one is never enough! Additionally, they also serve roti arab with the same dipping sauce, such as sardine, chicken curry, and beef curry. I highly recommend trying their food!

  • Alamat:967, Jalan Kaki Bukit, Kampung Darat, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 7:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60175890682

3. Shidi Roti Canai (SRC)

Shidi Roti Canai (SRC) di sebelah rumah sangat sedap. Roti sarang burung dan kuahnya memang sedap, sesuai dengan selera orang utara. Teh tariknya juga enak, tidak terlalu manis dan rasanya berkualiti. Walaupun tempat letak kereta hanya di sebelah jalan, tetapi ia tidak menyusahkan. Untuk pengalaman sarapan terbaik, boleh mencuba tempat ini. Mereka juga menyediakan Nasi Lemak yang sedap dengan nasi yang lembut. Tempat ini menjadi pilihan terbaik jika anda mencari sarapan yang enak di Perlis.

  • Alamat:Kampung Abi, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 6:45 – 11:45 Pagi, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 6:45 – 11:45 Pagi
  • Nombor Telefon:+60124602567

4. Lepak Ngopi de’ Kelulut

Lepak Ngopi de’ Kelulut merupakan tempat yang menarik dengan menu sedap dan servis pantas. Salah satu makanan atau minuman terbaik yang patut dicuba adalah menggunakan madu kelulut. Mereka menyediakan botol madu lebah kelulut yang boleh dicicah secara free flow di atas meja. Anda boleh menikmati makanan sambil menonton lebah berterbangan di sekeliling anda. Menu di sini sangat sedap dan layanan mereka sangat tip top walaupun agak lambat pada masa yang ramai, namun mereka meminta maaf dan memahami situasi tersebut. Mereka juga sedang merancang untuk mengupgrade tempat mereka supaya lebih cantik di masa hadapan. Madu kelulut dihidangkan atas meja seperti botol sos, anda boleh menambahkannya pada makanan dan minuman yang disajikan. Minuman bersusu juga menjadi pilihan yang baik, semua manisan yang disediakan menggunakan madu. Harga makanan dan minuman di sini adalah berpatutan seperti kedai-kedai biasa. Juga, terdapat arnab, hamster, dan burung dalam sangkar yang boleh dilihat oleh budak-budak. Jika anda ingin membeli madu kelulut sebotol, harganya agak mahal di sini iaitu RM60 untuk 100ml.

  • Alamat:Jalan Sungai Batu Pahat, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 2:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60134272525

5. Rumah Makan Cafe

Rumah Makan Cafe ini menghadirkan pengalaman makan yang luar biasa dengan kebersihan dan kecepatan pelayanan yang sangat baik. Menu mereka sangat beragam, dengan makanan berkuah dan nasi menjadi pilihan yang tersedia. Semua makanan yang kami pesan memiliki rasa yang enak. Kami sangat merekomendasikan mencoba makan di sini. Lokasinya di Jjcm, Perlis dan tutup pada hari Isnin. Mi goreng mereka sangat sedap dan Soto mereka juga tak kalah hebatnya. Laksa Utara yang original juga patut dicoba. Cendol mereka sangat nikmat ketika cuaca panas dan roti mereka juga lezat. Harganya juga bersahabat bagi rakyat. Meski kedainya berada di tepi jalan yang sedikit bising karena ada kendaraan, makanan mereka tetap sedap, pelayanan cepat, dan tempatnya bersih serta berangin.

  • Alamat:Lot 1170, Jalan Kaki Bukit, Kampung Paya, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 8:30 Pagi – 5:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60195580588

6. Warung Che Oney

Warung Che Oney adalah tempat makan di mana Anda bisa mencoba nasi lemak yang sangat sedap dan berlemak. Lauk telur sambalnya sulit ditemui di tempat lain. Selain itu, bihun sup dan laksa juga merupakan pilihan yang lezat. Warung ini juga memiliki suasana desa yang cukup bagus.

  • Alamat:Jalan Padang Melangit, Kampung Titi Teras, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 6:45 Pagi – 1:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 6:45 Pagi – 1:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60104006151

7. Pak Ali Roti Canai Terbang

Pak Ali Roti Canai Terbang: Murtabak Ayam, Roti Jagung, Roti Gulung (roti biasa, digulung dan ditaburi susu pekat). Sedap, murah, rekomen. Tengok tu, terbang! Menu roti canai dua halaman. Nikmati roti dan hiburan!

  • Alamat:KM14, Jalan Kaki Bukit, 02400 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

8. Nasi Lemak Mak Kami

Nasi lemak Mak Kami adalah menu sarapan pagi yang terbaik. Pek Nga, roti canai, roti jala, dan minuman seperti teh tarik dan kopi adalah pilihan yang wajib dicoba. Kedai ini terkenal dengan Pek Nga yang enak dan menjadi hidangan sarapan istimewa setempat. Meskipun roti canai sudah tidak tersedia lagi, harga di kedai ini sangat terjangkau dan stafnya sangat ramah terhadap pelanggan.

  • Alamat:MRSM Beseri, Jalan Kaki Bukit, Kampung Padang Malau, 01000 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 7:00 – 11:00 Pagi, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:None

9. Kedai makan hatikah nasi campur

Kedai makan hatikah menawarkan pelbagai hidangan yang lazat. Antara hidangan yang paling disarankan ialah nasi campur.

  • Alamat:Km 12, Jalan Kaki Bukit, Kampung Darat, 02400 Kangar, Perlis, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 9:30 Pagi – 4:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 9:30 Pagi – 4:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60175830728

5 BEST Tempat Sarapan Pagi Di Beseri:

  • Restoran Sarang Burung
  • Capati Corner
  • Shidi Roti Canai (SRC)
  • Lepak Ngopi de’ Kelulut
  • Rumah Makan Cafe

Leave a Comment