10 Kedai Makan Tengahari Di Ipoh

Haaai semua! Hari ni aku nak cerita tentang satu tempat yang korang mesti cuba kalau datang ke Malaysia, iaitu makan tengahari di Ipoh! Ipoh ni memang terkenal dengan makanan yang sedap-sedap belaka. Kalau korang suka makanan panas-panas dan pedas-pedas, ini tempat yang betul-betul korang cari. Jom kita cakap pasal makanan kegemaran di Ipoh macam Nasi Ganja, Ayam Tauge, dan Sar Hor Fun. Dengar nama je pun dah sedap, kan? Selain tu, kalau korang suka makan sambil berjalan-jalan, jangan lupa datang ke gerai-gerai makanan yang ada di sepanjang Jalan Yau Tet Shin. So, jangan tak cuba makan tengahari di Ipoh ya, confirm puas hati!

Makan Tengahari Di Ipoh

“Beli makan tengahari di Ipoh? Siap-siaplah dibuai dengan kelezatan jom jelajahi 10 tempat makan mengancam di bandar cantik ini!”

1. Restoran Mee Rebus Ramli @ Taman Tasek Jaya

Restoran Mee Rebus Ramli di Taman Tasek Jaya memiliki menu yang sedap. Mee rebus ayam/udang RM12.80. Udang goreng tepung memang tiptop. Ada surau dan toilet dalam kedai. Fast service, makanan ok. Chicken chop dan nasi goreng sedap. Mee rebus pun sedap. Tempat ini juga direkomendasikan.

  • Alamat:767, Jln. Kuala Kangsar, Taman Tasek Jaya, 31400 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60173230042

2. Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung

Semak Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung dalam 30 patah perkataan:

Restoran Clayport Raja Patin di Ipoh mempunyai Nasi Lemak Ayam Kampung dan Teh Halia terbaik. Sambal pedas, servis cepat dan staff mesra. Ada juga hidangan tambahan seperti Fried ell dan Ketam Kunyit. Tempatnya luas dan selesa. Reka bentuk bersih. Harga makanan agak standard KL.

  • Alamat:43 & 45, Jalan Ali Pitchay, Taman Jubilee, 31650 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 1:00 – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60123808074

3. Ipoh central kitchen

Ipoh Central Kitchen serves tasty Indonesian cuisine with a modern twist. Their signature dish, the Set Ayam Penyet, is a must-try. The crispy and succulent chicken is served with boiled egg, tempe, eggplant, pucuk ubi, and salted fish. It is then drizzled with homemade curry gravy and topped with a spicy and sweet sambal. The food and atmosphere are great, although the prices are a bit high. Despite the crowd, the staff is professional and friendly. Don’t forget to try their bottled coffee drinks served in a unique bucket. Overall, it’s a place where you can enjoy authentic Indonesian dishes in a classy setting.

  • Alamat:D-G, Jln Dato Seri Ahmad Said, Kampung Kastam Greentown, 30450 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 11:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+6052551220

4. Restoran M. Salim

Restoran M. Salim terkenal dengan hidangan kari mereka yang beraroma dan lezat. Salah satu hidangan terbaik untuk dicuba adalah kari sotong mereka. Kari ini memiliki rasa yang unik dan tingkat kepedasan yang sedikit hangat, tetapi tidak terlalu kuat. Jika anda melawat Restoran M. Salim, pastikan untuk mencoba hidangan ini.

  • Alamat:75, Jalan Tokong, Taman Hoover, 31650 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 7:00 Pagi – 7:57 Petang, Sabtu-Ahad: 7:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:+6052555786

5. Restoran Pokok Belacan

Restoran Pokok Belacan memiliki lauk pauk pelbagai seperti ayam, ikan, sayur-sayuran, ulam-ulaman, dan sambal belacan. Harganya berpatutan dan tempatnya luas. Makanannya memiliki banyak pilihan, rasa sedap, dan suasana yang terbaik. Air minum bisa diambil sendiri di kaunter dan ada juga air Coway. Tempat ini juga memiliki atap zinc dengan aliran air untuk menjaga kesejukan.

  • Alamat:26, Jln Meru Bistari A6, Bandar Meru Raya, 30020 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 8:00 Pagi – 3:00 Petang, 6:00 Petang – 12:30 Pagi
  • Nombor Telefon:+60134463463

6. Gerai Nasi Goreng Udang Ipoh, Perak.

Gerai Nasi Goreng Udang Ipoh, Perak mempunyai makanan dan minuman yang terbaik untuk dicuba. Nasi goreng udang banjir yang dihidangkan dengan banyak udang dan rasa yang sedap adalah pilihan yang berbaloi dengan harganya. Sate yang mereka sediakan juga lembut dan enak. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa perkhidmatan di gerai ini agak perlahan. Selain itu, kuah sate mereka tidak sedap dan berbau pelik. Namun, keseronokan makan nasi goreng udang yang sedap dan lezat dengan banyak udang membuat pengalaman ini patut dicuba, terutama bagi pencinta makanan pedas.

  • Alamat:SSI Corner, No. 24, Medan Selera, Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab, 30000 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 4:00 Petang – 12:15 Pagi
  • Nombor Telefon:None

7. Restoran Haji Yahya

Restoran Haji Yahya merupakan restoran yang hebat dengan pelbagai jenis makanan yang sangat banyak (saya maksudkan sangat, sangat banyak!) Anda boleh memilih makanan daripada buffet mereka apa-apa yang anda suka dan membayar mengikutnya.

Kami telah mengambil dua pinggan penuh makanan enak dan dua minuman, keseluruhannya 40 RM. Kami kenyang sepanjang hari dan malah tidak makan malam. Terdapat pelbagai jenis hidangan yang baik. Mungkin tidak sama setiap masa, walaupun terdapat beberapa hidangan asas. Saya suka hidangan sayuran dengan rasa yang lebih ringan. Curry puff (kentang dengan sedikit ayam cincang) segar. Sangat sedap dengan pastri yang renyah dan berlapis. Harga yang berpatutan. RM20 untuk makanan di sini dan air lemon panas. Terdapat sebahagian kecil kawasan berhawa dingin dengan kira-kira 16 tempat duduk. Waktu itu tidak terlalu ramai pada pukul 9:30 pagi pada hari Ahad. Restoran ini terletak berhampiran dengan Pasar Besar/UTC Ipoh. Mereka mempunyai pelbagai hidangan, termasuk hidangan yang jarang ditemui seperti masak lemak telur itik. Rasa yang sedap. Harganya agak mahal. Tempat duduk terhad dan agak sesak semasa waktu makan tengah hari.

  • Alamat:Lot 118057, Jalan Datuk Onn Jaafar, Taman Jubilee, 30300 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 7:30 Pagi – 5:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 7:30 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

8. Restoran Halimah Bachik

Restoran Halimah Bachik adalah restoran yang menyediakan makanan yang sedap, harga murah, dan pelayanan yang cepat. Salah satu makanan yang direkomendasikan untuk dicoba adalah nasi ayam dengan harga hanya RM5.50. Rasanya sangat memuaskan dan saya sangat merekomendasikannya. Restoran ini juga menjual makanan halal. Terima kasih banyak.

  • Alamat:29, Regat Sri Cempaka, Taman Cempaka, 31400 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 7:15 Pagi – 4:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60165034877

9. Restoran Ipoh Rumpun

Restoran Ipoh Rumpun adalah pilihan terbaik untuk makanan nusantara dengan harga berpatutan. Lauk sedap dengan pilihan masakan mee yang menggiurkan. Nasi ayam pun tidak kalah sedapnya. Servis cepat dan memuaskan. Parking terhad ketika peak hours, tetapi lokasi mudah dicari. Restoran ini juga terkenal dengan volten yang sentiasa ada stok. Makanan yang disediakan sangat sedap.

  • Alamat:1B, Medan Istana 6, Bandar Ipoh Raya, 30000 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 7:30 Pagi – 5:30 Petang, Sabtu-Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60125141498

10. Selera D’Rumbia

Selera D’Rumbia menyajikan makanan dan minuman terbaik dalam suasana yang menarik. Makanan Western sangat sedap, dan masakan tradisional juga tidak kalah enaknya. Harga makanan di sini juga sangat berpatutan. Letaknya di pinggir jalan yang strategik. Pelayan yang ramah dan perkhidmatan yang bagus akan menambah pengalaman makan anda. Ideal untuk lepak santai bersama keluarga. Terbaik!

  • Alamat:2, Persiaran Kuala Kangsar 1, Taman muhibbah, 30010 Ipoh, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Petang – 2:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60143464430

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Ipoh:

  • Restoran Mee Rebus Ramli @ Taman Tasek Jaya
  • Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung
  • Ipoh central kitchen
  • Restoran M. Salim
  • Restoran Pokok Belacan
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Kota Sarang Semut

Leave a Comment