10 Kedai Makan Tengahari Di Batu Gajah

Assalamualaikum korang! Kali ni kita nak cerita pasal makan tengahari yang sedap giler kat Batu Gajah, Malaysia. Sapa yang tak suka makan kan? Memang tak boleh lepaskan peluang rasa makanan sedap-sedap kat sini. Bila dah sampai kat Batu Gajah, korang kena cuba la makanan tradisional yang melegakan tekak. Menu dia memang tak putus-putus dari nasi lemak, satay, dan roti canai yang gebu nak mampus. Kalau nak rasa pedas, jangan lepaskan peluang cuba sambal tempoyak yang mantap habis. Dah tu, jangan lupa la kan, kalau dah ada makanan yang sedap, kena la makan dengan selera. Jadi, apa lagi yang tunggu? Jom kita terjah Batu Gajah sekarang!

Makan Tengahari Di Batu Gajah

Mari jelajahi keindahan kuliner Batu Gajah Malaysia dalam artikel ini, dengan 10 tempat makan tengahari yang menggugah selera kita!

1. Kelang Kopitiam

Kelang Kopitiam adalah kedai makanan yang sedap dan bersih. Walau ada tempat kumpul sampah di tepi bangunan, kedainya mudah dicari dan parking pun senang dapat. Makanan terbaik untuk dicuba adalah ABC jagung dan Mee Curry. Mereka juga menyediakan makanan Barat yang lazat. Untuk minum petang, tempat ini sempoi dan menyegarkan.

  • Alamat:31610 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 12:00 – 11:00 Petang, Jumaat: 3:00 – 11:00 Petang, Sabtu-Ahad: 12:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60193433355

2. S’Nana

Makanan dan minuman terbaik untuk dicuba di S’Nana adalah:
1. Nasi goreng seafood
2. Ayam goreng berempah
3. Sup tulang
4. Mee goreng mamak
5. ABC (Air Batu Campur)
6. Teh tarik
7. Roti canai
8. Satay
9. Cendol
10. Nasi lemak

Semua menu di S’Nana dipuji kerana rasanya yang enak dan porsi yang besar. Selain itu, harga makanan di sana juga terjangkau untuk semua kalangan. Jika Anda ingin mencoba makan di S’Nana, pastikan untuk mencicipi menu-menu di atas.

  • Alamat:826, Laluan Lembah Permai Utama, Kampung Sungai Terap, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:30 Pagi – 12:30 Pagi
  • Nombor Telefon:+60105813694

3. Port Western

Port Western adalah tempat yang santai dengan pondok-pokok kayu yang mengimbau kenangan di kampung. Salah satu makanan atau minuman terbaik yang boleh dicuba di sini adalah hidangan Western, Arab, dan Melayu yang banyak pilihan. Tempat ini juga merupakan tempat yang best untuk lepak, dan lagi seronok jika semua kompound dipasang interlocking block supaya tidak terpijak air saat hujan atau bagi yang berkasut tinggi. Tempat ini sangat sesuai untuk mereka yang suka suasana santai dan gemerlap orang ramai. Semuanya sedap!

  • Alamat:Jalan Changkat Larang, Kampung Batu Dua, 30200 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 6:00 – 11:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 6:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60105639962

4. Pa’Tua Tomyam

Pa’Tua Tomyam adalah restoran yang menyajikan makanan dan minuman yang sedap dan mantap. Salah satu makanan terbaik yang harus dicoba adalah nasi gorengnya yang enak serta tomyam yang wajib untuk dicicipi. Mereka juga memiliki porsi yang banyak dan layanan yang cepat. Restoran ini cocok untuk penggemar makanan pedas dan parkirnya juga mudah.

  • Alamat:31500 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Pagi – 3:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60124343221

5. Restoran Nasi Kukus Gulai Kawah Batu Gajah

Restoran Nasi Kukus Gulai Kawah Batu Gajah menawarkan makanan dan minuman terbaik yang dicuba oleh semua orang. Mereka boleh memuaskan selera sepupu dari Sarawak dan kawan-kawannya dari Terengganu. Restoran ini menyediakan pelbagai lauk-pauk, sesuai untuk semua usia. Gulai kawah dan siput sedut masak lemak adalah yang terbaik di sini. Pemiliknya juga sangat mesra.

  • Alamat:221, Jalan Pusing, Kampung Sungai Terap, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 11:00 Pagi – 3:30 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 11:00 Pagi – 3:30 Petang
  • Nombor Telefon:+6053668337

6. Lanun Bistro Char Kuey Tiaw & Western

Lanun Bistro Char Kuey Tiaw & Western menawarkan makanan dan minuman terbaik, dengan servis yang baik dan mesra pelanggan. Dalam menu yang pelbagai, ada beberapa hidangan yang sangat sedap.

Akan tetapi, ada juga masa di mana rasa makanan biasa dan order lambat sampai mungkin disebabkan oleh masalah organisasi pekerja. Walaupun begitu, medan selera ini tetap terbuka dan santai dengan banyak pilihan menu yang harga berpatutan.

  • Alamat:6, Persiaran Bg Perdana 10, 31550 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 6:00 Petang – 1:30 Pagi
  • Nombor Telefon:+601169746806

7. Capati Corner | Kedai Makanan dan Minuman Cik Rose

Capati Corner is a must-visit for their delicious chapati and mutton masala. Their customer service is commendable and their lamb curry is a signature dish not to be missed. Freshly handmade chapati and a variety of curries, including chicken, fish, and lamb, make this place a top choice. Get there early to secure a serving of their popular lamb curry.

  • Alamat:131, Jalan Besar, Kampung Serani, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 11:30 Pagi – 5:30 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+6053657694

8. RESTORAN SELERA MANJA

Restoran Selera Manja menyajikan makanan dan minuman terbaik dalam satu plate dengan harga murah serta hidangan yang banyak. Dalam restoran ini, anda juga boleh menikmati buskers² yang menghiburkan. Antara hidangan yang harus dicuba termasuklah hidangan Western. Jangan lepaskan peluang untuk makan di sini, tetapi elakkan melawat pada hari Ahad kerana ia akan penuh dengan orang.

  • Alamat:73, Jalan Bandar Baharu 1, BANDAR BARU, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:+60175178608

9. WARUNG WARISAN KAK CHAH@KEDAI MEE REBUS LAKSA KAK CHAH

Warung Warisan Kak Chah@Kedai Mee Rebus Laksa Kak Chah, makanan terbaik: mee rebus, laksa. Kedai tepi corner, parking senang. Ramai orang. Makanan sedap macam masakan mak. Warung Pak Jabit yang sangat sedap.

  • Alamat:Plot 79, Lot 302650, Taman Saujana Megah Off, Jalan Pusing, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: Tutup, Rabu-Khamis: 7:45 Pagi – 12:30 Petang, Jumaat: 7:45 Pagi – 12:00 Petang, Sabtu-Ahad: 7:45 Pagi – 12:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60137980336

10. Kedai Makan Ella Akmal

Kedai Makan Ella Akmal adalah kedai yang terkenal dengan masakan kampung negeri Sembilan yang terbaik. Salah satu hidangan yang wajib dicuba adalah gulai lomak cili api yang pedas. Harga di kedai ini juga sangat murah dan terdapat banyak pilihan lauk. Jika anda rindu dengan masakan negeri Sembilan, jangan lepaskan peluang untuk singgah ke kedai ini. Air kelapa juga tersedia di kedai ini. Kedai Makan Ella Akmal juga menyediakan nasi campur dengan aneka lauk dan hidangan yang semua nya sangat sedap. Berharap kedai ini terus maju dan diberkati dengan kebaikan. Amin.

  • Alamat:Jalan Gopeng, 31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 11:00 Pagi – 5:30 Petang, Selasa: Tutup, Rabu: 11:00 Pagi – 5:00 Petang, Khamis-Sabtu: 11:00 Pagi – 5:30 Petang, Ahad: 10:51 Pagi – 5:25 Petang
  • Nombor Telefon:None

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Batu Gajah:

  • Kelang Kopitiam
  • S’Nana
  • Port Western
  • Pa’Tua Tomyam
  • Restoran Nasi Kukus Gulai Kawah Batu Gajah
Baca Juga  8 Kedai Makan Tengahari Di Bunut Susu

Leave a Comment