10 Kedai Makan Tengahari Di Pengkalan Chepa

Salam semua! Nak kongsi pengalaman best yang baru-baru ni aku dah cuba – makan tengahari di Pengkalan Chepa Malaysia. Gempak betul! Pengkalan Chepa ni terkenal dengan makanan sedap dan pelbagai pilihan yang ada. Macam-macam jenis hidangan ada kat sini, dari makanan tradisional sampai makanan barat. Aku pilih makanan tradisional sebab rasa dia memang tak dapat ditandingi! Ada lauk pauk yang melimpah ruah, sayur-sayuran segar dan nasi yang wangi. Tak lupa jugak ada pencuci mulut yang lazat! Dah lama tak rasa hidangan yang sedap macam ni. Kalau korang ke Pengkalan Chepa, pastikan cuba makan tengahari kat sini. Memang puas hati!

Makan Tengahari Di Pengkalan Chepa

“Jom teruja mengecap kelezatan hidangan tengahari di Pengkalan Chepa dengan senarai 10 tempat makan yang wajib dicuba!”

1. Warung Badik2

Warung Badik2 adalah sebuah kedai makan yang terletak di tepi Jalan Pengkalan Chepa. Makanan dan minuman yang disajikan di sini menarik dan murah. Shell out adalah hidangan terbaik yang harus dicuba. Set bihun juga sangat sedap dan harga sangat berpatutan di sini. Kedai ini adalah tempat yang sesuai untuk lepak-lepak pada waktu petang. Staff di kedai ini sangat mesra dan membantu. Meskipun terdapat sedikit kelewatan dalam mendapatkan tempat duduk atau makanan, tetapi mereka akan berusaha secepat mungkin untuk melayan pelanggan dengan baik. Saya pasti akan datang lagi. Terima kasih untuk makanan yang sedap.

  • Alamat:lot 3155, pengkalan chepa, Kampung Baung, 16100 Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 3:30 – 11:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+601132324415

2. Bendahara Cafe

Bendahara Cafe menawarkan beberapa hidangan yang wajib dicuba. Roti tsunami yang sangat sedap dan nasi berlauk yang enak adalah must-try. Selain itu, nasi lemak juga sedap, begitu juga dengan roti canai.

  • Alamat:Taman Bendahara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 8:00 Pagi – 11:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 8:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

3. Restoran Nasi Kukus Luqman

Restoran Nasi Kukus Luqman – nasi kukus ayam, harga baik, rasa enak, pilihan hidangan beragam.

  • Alamat:Lot 1232, Tingkat Bawah, Taman Bendahara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 10:00 Pagi – 10:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 10:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60134113432

4. Makuk Cafe

Makuk Cafe menyediakan makanan dan minuman yang sedap, murah, dan berbaloi. Antara makanan atau minuman yang direkomendasikan untuk dicoba adalah Bangkok, makanan kreatif dengan harga hanya RM1.80 per semangkuk. Nikmati makanan tengah hari Anda di Makuk yang menyediakan layanan yang baik dan tempat yang nyaman.

  • Alamat:Taman Bendahara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 10:30 Pagi – 5:30 Petang, Jumaat-Sabtu: Tutup, Ahad: 10:30 Pagi – 5:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60199877525

5. Selera D’Panchor

Selera D’Panchor menawarkan makanan sedap dengan harga berpatutan. Servis yang cepat dan bagus. Singgahlah hari ini pada 23 Sept 2022 dan cubalah makanan terbaik mereka. Puas hati!

  • Alamat:LOT 107 Kg. Kemumin, 16100, Pengkalan Chepa, Kota Bahru Kelantan, Kampung Panchor, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 4:30 Petang – 12:00 Pagi, Rabu-Khamis: 3:00 Petang – 12:00 Pagi, Jumaat-Sabtu: 5:00 Petang – 1:00 Pagi, Ahad: 4:30 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+601137536656

6. D’ Mee Kelate

D’ Mee Kelate adalah kedai makan yang menyediakan Mee Goreng Basah dengan lauk yang banyak dan portion yang besar. Makanan ini sangat sedap dan berbaloi-baloi. Selain itu, D’ Mee Kelate juga menyediakan makanan yang murah dan dapat dimakan hingga lewat malam. Saya juga suka mee kuah mereka dan sering makan di sini bersama keluarga, anak-anak pun suka.

  • Alamat:Jalan Bendahara, Taman Bendahara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 12:00 Petang – 12:00 Pagi, Jumaat: 3:00 Petang – 12:00 Pagi, Sabtu-Ahad: 12:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60148414252

7. Najey Belut Restoran

Najey Belut Restoran adalah tempat yang disarankan untuk mencuba makanan dan minuman yang enak. Diantaranya adalah nasi goreng kg dan tomyam, kedua makanan ini dinilai 5/5. Selain itu, ada juga makanan lain yang patut dicoba seperti sup belut, tomyam belut, belut paprip, belut pedas, dan belut spesel. Jangan lewatkan juga untuk mencoba ‘belut’ dalam hidangan sweet n sour yang juga cukup enak. Segera kunjungi restoran ini untuk merasakan kenikmatan makanan belut yang dihidangkan.

  • Alamat:Kawasan Perindustrian Mara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 3:00 Petang – 3:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60179050429

8. Restoran Wardini Ikan Bakar

Restoran Wardini Ikan Bakar – makanan atau minuman terbaik untuk dicuba: ikan bakar, nasi sup daging, nasi ayam penyet, laksa Penang. Makanan sedap, harga mampu makan. Highly recommended.

  • Alamat:Taman Bendahara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

9. MAT SATAY & MASAKAN PANAS KG. LANDAK

MAT SATAY & MASAKAN PANAS KG. LANDAK menyediakan salah satu satay terbaik di bandar ini. Satay mereka merupakan hidangan yang wajib dicuba.

  • Alamat:16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

10. KEDAI MAKAN CITARASA CIK ÀS

Makanan: Nasi lemak, roti canai, ayam goreng, sambal sotong, daging rendang, laksa, mee goreng, nasi ayam.

Minuman: Teh tarik, air kelapa, sirap limau, teh o ais, kopi susu, jus buah.

  • Alamat:WE EAST COAST SDN BHD, Dalam pagar PASARAYA BORONG, Kawasan Perindustrian Mara, 16100 Pengkalan Chepa, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 12:00 – 8:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 12:00 – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601127589448

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Pengkalan Chepa:

  • Warung Badik2
  • Bendahara Cafe
  • Restoran Nasi Kukus Luqman
  • Makuk Cafe
  • Selera D’Panchor
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Bukit Katil

Leave a Comment