10 Kedai Makan Malam Di Tanjong Karang

Eh, ada cerita best untuk dikongsi nih! Nak cerita pasal pengalaman makan malam kat Tanjong Karang, Malaysia. Kau tau tak Tanjong Karang ni terkenal dengan makanan sedap-sedap? Memang meleleh air liur bila fikirkan! Haa, kalau kau tengok je menu dia, mata kau mungkin tak boleh pilih yang mana satu. Cakap je apa, ada je. Mesti kau takleh resist nak cuba semua! Dia punya nasi lemak, ayam goreng, ikan bakar, bihun sup, semuanya power giler! Lagi best, tempat makan ni ada suasana kampung yang unik, seronok pulak makan di tengah-tengah alam semulajadi. Confirm puas hati makan malam kat sini!

Makan Malam Di Tanjong Karang

“Sedap, murah, dan pemandangan menakjubkan! Jom kita jelajahi 10 tempat makan malam di Tanjong Karang Malaysia yang wajib dicuba!”

1. Nasi Goreng Melimpah Viral

Nasi Goreng Melimpah Viral dalam kadar 30 patah perkataan, bukan lebih. Makanan atau minuman terbaik untuk dicuba ialah Nasi Goreng Melimpah Petai Udang. Kedai ini menawarkan hidangan seperti Nasi Goreng Kampung/Ayam dengan sajian yang besar. Selain itu, mereka juga menawarkan perkhidmatan self-service dan makanan yang sampai dengan cepat dan panas. Terdapat juga surau dan tandas bersih di kedai ini. Suasana di sini santai dan parking mudah. Harga makanan berpatutan dan servis yang baik. Nasi Goreng Melimpah Sotong sangat sedap. Jadi, pastikan perut lapar apabila datang ke sini agar tidak membazir. Untuk pelanggan yang datang seorang diri, pilihlah menu shingle.

  • Alamat:Lot 15103, Batu 10, Jalan Bernam, Kampung Sungai Sireh Batu Sebelas, 45500 Tanjung Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Jumaat: 12:00 – 7:00 Petang, Sabtu-Ahad: 12:00 – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60193946220

2. Melati Steak Cafe

Cafe Melati Steak is a recommended place to visit. The signature dish to try is the Nasi Goreng MSC, which costs RM6.50. It consists of fried rice with fried chicken, black pepper sauce and a fried egg on top. The fried chicken chop is also good, although grilled chicken chop is not available. The food is tasty, portions are generous, and prices are affordable. The staff is friendly and provides good service. The favourite dishes are the chicken chop and lamb chop. Overall, the cafe offers fast service, cheap prices, delicious food, and has a lively and bustling atmosphere.

  • Alamat:Jalan Sungai Kajang Lama, Kampung Sungai Kajang, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 4:00 – 11:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 4:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601115370992

3. Ketam Merah Cabin – Seafood

Ketam Merah Cabin adalah tempat yang baik untuk mencuba makanan laut yang sedap dan harga berpatutan. Makanan yang terbaik untuk dicuba adalah siakap 3 rasa, udang kertak cili kering, ayam butter, udang butter, tomyam campur, kailan ikan masin, chicken chop, air tembikai, dan ais kosong 1 jag. Total harga untuk makanan ini adalah RM164. Semua hidangan itu sedap dan berbaloi dengan harganya. Tempat ini sesuai untuk keluarga kerana tidak ramai orang dan mempunyai kabin yang sejuk dengan aircond. Pemiliknya juga Muslim.

  • Alamat:12, Jalan Parit 2 Sungai Burung, Kampung Sungai Burung, 45400 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Khamis: 3:30 – 10:00 Petang, Jumaat: 3:30 – 10:45 Petang, Sabtu-Ahad: 12:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60197744678

4. Restoran Al-Kenchana

Restoran Al-Kenchana adalah restoran yang mempunyai lokasi strategik dengan banyak tempat letak kereta. Makanan dan minuman terbaik yang boleh dicuba di restoran ini ialah Naan dan Tom Yam yang sangat enak serta Ayam Goreng yang terkenal panas dan sedap. Restoran ini tidak beroperasi selepas pukul 12 malam dan juga tidak mempunyai khidmat bankin pada waktu tengah malam. Selain itu, restoran ini juga menyediakan perkhidmatan cuci dalam masa 10 minit dengan bayaran RM30. Restoran ini juga mempunyai tiga talian telekomunikasi secara penuh iaitu Mamak, Roti Canai, dan Nasi Lemak Ayam. Restoran ini juga mempunyai surau yang selesa dan tandas yang bersih.

  • Alamat:Kampung Sungai Gulang Gulang, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: Buka 24 jAM
  • Nombor Telefon:+60332698093

5. Warung Mee Kuah Tulang Kak Hajah

Warung Mee Kuah Tulang Kak Hajah merupakan kedai yang unik dengan meja-meja dari koleksi mesin jahit lama dan sink cuci tangan dari kuali. Dekorasinya menggunakan mesin lama, aquarium untuk ikan-ikan kecil, dan kolam ikan. Makanan terbaik yang wajib dicoba di sini adalah Mee Kuah Tulang yang memiliki daging lembut, tapi kurang pedas. Selain itu, tersedia juga pilihan makanan lain seperti mi tulang dan mi udang yang sangat sedap. Bagi yang suka pedas, disarankan untuk meminta cili potong tambahan. Warung ini juga memiliki seleksi masakan ala Western dengan saus yang enak dan porsi yang cukup. Harganya juga terjangkau. Suasana di warung ini sangat santai dan berangin, serta tempatnya juga bersih. Pelayanan di sini sangat cepat dan makanannya pun rasanya sedap. Kedai ini memang sulit untuk ditemukan, tapi masakan yang disajikan di sini sangat padu. Selain itu, kedainya juga tersembunyi dengan suasana kampung yang menarik. Bagi yang suka berfoto OOTD, warung ini juga merupakan tempat yang bagus untuk singgah. Air Kelapa Soda juga menjadi minuman yang padu untuk dicoba.

  • Alamat:Lorong sebelah kuaters pertanian, Kampung Sungai Burung, 45400 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 12:00 – 11:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Khamis: 12:00 – 11:00 Petang, Jumaat-Ahad: 7:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601158051039

6. Warong Koboi Sawah

Warong Koboi Sawah, located in Sawah Sempadan, offers delicious food and drinks. Despite arriving late at around 9 o’clock, my family and I did not regret it. We ordered 2 servings of ayam penyet and one serving of bakso (that’s all that was left 😂😂). But seriously, the ayam penyet with its sambal was very satisfying. The bakso was also delicious and generous in its fillings. The prices are reasonable. However, since the shop only has 2 staff members, patience is needed for those who visit. Also, as it is a village shop, do not expect a comfortable setting like a restaurant. But you should definitely give it a try. The bakso is delicious 👍👍👍👍. The nasi goreng is also tasty, and the nasi ayam penyet is flavorful. Make sure to come here on an empty stomach as the portions are ample. 👍👍👍👍 We were highly satisfied, especially with the delicious nasi goreng ayam. There is plenty of rice, and the prices are very affordable.

  • Alamat:Kampung Bendang Gemilang, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 12:00 – 7:00 Petang, Selasa-Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 12:00 – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60178553116

7. Nasi Lemak Panggung Wayang

Nasi Lemak Panggung Wayang disarankan untuk dicuba kerana makanan mereka yang lazat dan perkhidmatan yang cepat. Nasinya lembut dan sesuai untuk mereka yang kesulitan mengunyah. Walau aroma daun pandan kurang, rasanya tetap lazat. Sambal mereka pekat, manis, dan pedas dengan pelbagai pilihan seperti sambal kerang, sotong, dan telur puyuh. Disarankan untuk mencuba dengan paru goreng dan boleh menambahkan nasi lagi. Staf yang mesra dan ramah, jadi takkan kisah beratur. Pasti akan datang semula untuk makan di sini.

  • Alamat:Main Road, Taman Mahsuri Indah, 45500 Tanjung Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 5:00 Petang – 12:00 Pagi, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+601136369663

8. Restoran Me Dang

Restoran Me Dang menawarkan pelbagai hidangan yang sedap dan berkualiti. Antara hidangan yang harus dicuba adalah nasi ambeng yang enak, dengan semua rasanya yang cukup dan sedap, dari mee goreng hingga suun serunding dan ayam kicap. Lontong juga adalah pilihan yang tepat. Terdapat banyak menu lain seperti mee rebus, soto, dan hidangan tengah hari. Harga hidangannya juga sangat berpatutan, dengan nasi ambeng hanya RM7 dan soto serta mee rebus hanya RM5. Jika restoran tutup, anda boleh pergi ke masjid yang berdekatan, di sana terdapat kafe Medang, walaupun dengan menu yang terhad sedikit. Tempat ini bersih, makanannya sedap, layanannya baik, dan ramah. Satu-satunya kelemahan adalah sedikit kesulitan dalam mencari tempat parking pada hari biasa. Tetapi secara keseluruhannya, restoran ini sangat sedap. Saya juga mencadangkan untuk mencuba cheese tart dan kek mangga, yang mengandungi mangga yang segar.

  • Alamat:No 1, Lorong Bahagia 2, Jalan Sungai Kajang Lama, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:30 Pagi – 5:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60122692287

9. Restoran Sri Tanjong

Restoran Sri Tanjong menawarkan hidangan dan minuman yang istimewa. Antara hidangan terbaik untuk dicuba ialah Supar yang menyajikan makanan laut segar dengan kuah pedas yang enak.

  • Alamat:31B, Lorong 2A, Taman Seri Desa, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 9:00 Pagi – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

10. Warung Makan Losong

Warung Makan Losong menyajikan makanan dan minuman terbaik. Keropok Losong sangat sedap dan harus dicuba. Jom makan keropok di sini!

  • Alamat:Jalan Gawar Gawar, Kampung Sungai Gulang Gulang, 45500 Tanjong Karang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60196061211

5 BEST Tempat Makan Malam Di Tanjong Karang:

  • Nasi Goreng Melimpah Viral
  • Melati Steak Cafe
  • Ketam Merah Cabin – Seafood
  • Restoran Al-Kenchana
  • Warung Mee Kuah Tulang Kak Hajah
Baca Juga  10 Kedai Makan Malam Di Bidor

Leave a Comment