10 Kedai Makan Tengahari Di Pokok Sena

Eh, dah tengah hari ke? Jom, kita cerita pasal makan tengahari di Pokok Sena, Malaysia. Tempat ni memang terkenal dengan hidangan sedap dan unik, bro. Pokok Sena ni kampung kecil yang tak la besar sangat, tapi warung-warung makan dia memang power, korang tak tipu. Nak makan apa pon ada, dari nasi lemak sedap giler sampai roti canai yang gebang-gebang. Best giler lah, tau tak? Penduduk tempat ni pun sporting gila, asyik dok makan je. Beramai-ramai orang datang sini makan, dari hamba tuhan biasa sampai artis pon ada. So, jom kita serbu Pokok Sena dan kenyang perut dengan makan tengahari yang mantap!

Makan Tengahari Di Pokok Sena

Makan tengahari di Pokok Sena Malaysia? Terokai 10 tempat makan yang akan memuaskan selera anda!

1. Restoran Iwana

Restoran Iwana di Pokok Sena menawarkan makanan dan minuman terbaik dalam suasana yang nyaman dan pilihan meja yang banyak. Antara hidangan yang harus dicuba adalah hidangan dengan hidangan yang banyak dan pemilik yang jujur ​​mengakui kekurangan tenaga kerja yang menyebabkan sedikit kelewatan dalam penyajian hidangan.

  • Alamat:NO 1, Lot 1 Plot 5 Larek Permai KM 23 Jalan Kuala Nerang, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 4:30 Petang – 3:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0174302190

2. Restoran Alia

Restoran Alia adalah tempat yang baik untuk mencuba makanan murah. Satu-satunya pilihan makanan terbaik untuk dicuba adalah nasi lauk sayur ikan dengan tambahan kuah. Porangannya banyak, hanya RM12 untuk dua orang makan. Jika ingin tapau untuk tiga orang, hanya kurang dari RM15. Restoran ini juga menawarkan pelbagai pilihan lauk, mudah untuk parkir kereta atau bas, dan terus berkembang di masa hadapan. Waktu petang, pelanggan boleh mencuba nasi goreng pataya, paprik, dan daging masak merah. Harganya berpatutan. Tetapi, untuk waktu tengah hari, pelanggan boleh menikmati nasi campur yang sangat enak di sini.

  • Alamat:06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Pagi – 2:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0175752190

3. Nasi Kandar Pasar Borong

Nasi Kandar Pasar Borong mempunyai pelbagai pilihan makanan dan minuman terbaik. Antaranya termasuklah Nasi Lemak Royale ala Nasi Kandar, Nasi Minyak Lembu yang wangi, dan pelbagai jenis lauk pauk nasi kandar yang sedap. Bihun sup di sana juga amat lezat. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba makanan di kedai ini kerana anda akan rugi. Harga makanan di sini juga berpatutan dan layanannya memuaskan. Pastinya anda harus mencuba daging itik yang sedap dan lembut, serta isi relai yang elok. Kedai ini adalah nasi kandar terbaik di bandar ini.

  • Alamat:Taman Bandar Baru, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 6:00 – 10:00 Petang, Sabtu: Tutup, Ahad: 6:00 – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

4. Restoran Sri Bana

Restoran Sri Bana adalah tempat yang sangat baik untuk makan. Makanan di sini enak. Makanan atau minuman yang terbaik untuk dicuba adalah ________ (nama makanan/minuman).

  • Alamat:Jln Langgar, Kampung Tanjong Musang, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Petang – 3:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0195284237

5. Restoran Sena Asam Pedas

Restoran Sena Asam Pedas – Makanan/Minuman: Asam Pedas, Nasi Putih, Air Sirap – Harga Murah. Sedap, Layanan Cepat. Bersih dan Selesa.

  • Alamat:Pusat Perniagaan Sena Jaya,, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

6. KEDAI MAKAN BALKIS

Kedai Makan Balkis menawarkan pelbagai juadah lezat seperti nasi briyani, ayam madu, mee goreng, nasi lemak, dan teh tarik yang memukau. Anda harus mencuba nasi briyani dan teh tarik mereka yang istimewa!

  • Alamat:Kampung Belukar, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

7. Warung Jeniyon

Warung Jeniyon merupakan tempat terbuka yang memiliki atmosfera tenang. Makanan dan minuman di sini sangat sedap dan sesuai dengan citarasa utara. Jika cuaca hujan, kita masih bisa membeli bungkus. Selain itu, harga di sini juga murah dan berpatutan. Makanan yang paling favorit adalah koteow goreng. Semoga sukses!

  • Alamat:Taman Bandar Baru, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

8. RESTORAN D’OASIS

Restoran D’Oasis menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat. Ayam percik, nasi lemak, dan rendang daging adalah antara makanan terbaik yang harus dicuba di sini. Untuk minuman, jangan lepaskan Teh Tarik dan Air Kelapa segar.

  • Alamat:JALAN NAKA, Taman Bandar Baru, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0127767740

9. Kedai Mkn Bang Det

Kedai Makan Bang Det menyediakan makanan dan minuman yang terbaik. Anda boleh mencuba ayam goreng, nasi lemak, mee goreng, roti canai, laksa, tomyam, nasi ayam, mee rebus, rojak, sup tulang, ais kacang, teh tarik, air kelapa, jus oren, kopi, nasi goreng, bakso, ikan bakar, cendol, nasi kerabu, sate, kuey teow goreng, mi kari, ketam lemak cili padi, sambal udang, pulut mangga, tau fu fah, bubur lambuk, kari kepala ikan, pisang goreng.

  • Alamat:jln, Naka, 06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:None

10. Kedai Makan M. Nyang

Kedai Makan M. Nyang menawarkan pelbagai hidangan yang tidak boleh dilepaskan! Antara yang terbaik ialah nasi lemak, roti canai dan tosai dengan kari, satay ayam, sup ayam, dan teh tarik yang sangat lazat.

  • Alamat:06400 Pokok Sena, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 1:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Pokok Sena:

  • Restoran Iwana
  • Restoran Alia
  • Nasi Kandar Pasar Borong
  • Restoran Sri Bana
  • Restoran Sena Asam Pedas
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Petaling Jaya

Leave a Comment