10 Kedai Makan Tengahari Di Machang

Hari ni aku nak cerita serba sikit pasal pengalaman aku makan tengahari di Machang, Malaysia. Machang ni memang terkenal dengan hidangan makanan yang sedap dan unik, tau. Korang mesti tak sabar nak tahu apa yang aku makan kan? Jom kita terus saja cerita. Teringat lagi rasa pedas dan lemaknya kuah gulai tempoyak ikan patin yang aku rasa waktu tu. Dah lama tak dapat makan macam ni. Lepas tu, aku try juga mee celup, yang tekak ni terasa ada rasa garam laut sedap di dalam kuah yang pekat. Memang tak cukup haaaah kalau tak makan lauk pauk pilihan. Tukang masak dia memang hebat-la. Tambah rice, ayam goreng, sambal belacan dan sayur kangkung tumis belacan. Padu semuanya! Memang berbaloi kalau datang sini makan tengahari.

Makan Tengahari Di Machang

“Jom jelajahi delicacies terbaik di Machang, Malaysia! Teruja dengan senarai 10 tempat makan tengahari yang memikat!”

1. Singgah e-Rup Sup

Sup sayur taufu telur, chiken chop, dan nasi goreng adalah hidangan yang sedap untuk dicuba. Sup yang sangat sedap dengan telur dadar pedas cili padi sangat serasi. Sup tomyam juga menjadi pilihan yang sedap.

  • Alamat:Lebuhraya Timur-Barat, Kampung Membunga, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 11:30 Pagi – 12:00 Pagi, Rabu-Ahad: 11:00 Pagi – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:None

2. Restoran Colek Bini

Restoran Colek Bini mempunyai makanan dan minuman terbaik yang patut dicuba. Mereka menawarkan masakan nasi paprik dengan daging yang banyak dan rasa paprik yang sebenar. Harga makanan di sini juga berpatutan dan murah. Walau begitu, suasana kedai agak panas dan perkhidmatan pelayan agak lambat dalam mengambil order. Tetapi, masih boleh diperbaiki. Terima kasih.

  • Alamat:Jalan Pasir Puteh – Machang – Jeli, Kampung Membunga, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 12:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:01125733083

3. K6 Corner Machang Kelantan

K6 Corner Machang di Kelantan menawarkan makanan dan minuman yang enak dalam perjalanan balik ke Kota Bharu. Makanan terbaik yang perlu dicuba ialah nasi dagang dengan kuah yang sedap. Harga berpatutan dan terdapat kemudahan parking yang mudah. Layanan yang baik dan makanan sangat sedap, khususnya ikan siakap.

  • Alamat:Lebuhraya Kota Bharu – Gua Musang, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 7:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:0189814140

4. Tomyam Udang Besar

Tom Yam Udang Besar adalah hidangan yang sedap dan popular di sini. Selain daripada itu, terdapat beberapa hidangan lain yang juga patut dicuba. Antara makanan yang terkenal adalah somtam betik yang sangat sedap. Juga, jangan lepaskan peluang untuk mencuba tomyam campur yang memuaskan hati. Biarpun anda juga boleh mencuba bihun, kuew tiow, atau mee tomyam yang juga sangat sedap.

  • Alamat:Jalan Pasir Puteh – Machang – Jeli, Kampung Batu Dua Puloh Lima, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 1:00 – 11:30 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 1:00 – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60193440699

5. Al Zuhdi Restoran

Al Zuhdi Restoran menyediakan makanan sedap dan berpatutan. Tempat ini sangat sesuai untuk keluarga dengan banyak tempat parking. Terdapat pelbagai makanan dan minuman yang boleh dicuba. Restoran ini juga berdekatan dengan rumah saya. Jadi jika anda mencari tempat makan yang selesa, kunjungi Al Zuhdi Restoran.

  • Alamat:18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 2:00 – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:None

6. Restoran Selera Sri Aman

Restoran Selera Sri Aman adalah tempat yang tidak boleh dilewatkan. Makanan terbaik yang harus dicoba adalah sup jepuk dan roti canai yang sangat enak. Restoran ini tidak terlalu sibuk sehingga keluarga juga dianjurkan untuk makan di sini. Mee celup dan masakan panas yang sangat enak adalah hidangan yang harus dicoba. Pelayanan di sini sangat baik dan suasana restoran juga bagus dengan tempat yang bersih dan rapi. Rasanya sangat lezat dan harganya sangat wajar dengan kualitas yang diberikan.

  • Alamat:Simpang Empat Kolam Abu, Jln Bahagia, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 11:00 Pagi – 11:59 Petang
  • Nombor Telefon:0103315540

7. Kedai Makan Kak Som – Azmy

Kedai Makan Kak Som – Azmy menyediakan makanan dan minuman yang terbaik untuk dicuba. Satu-satunya kedai yang menyajikan air tebu dengan harga yang murah, sesuai untuk bulan puasa dan bulan-bulan lain. Mereka juga menawarkan bun

  • Alamat:Kampung Membunga, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 7:00 Pagi – 4:30 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 7:00 Pagi – 4:30 Petang
  • Nombor Telefon:099758217

8. Kedai Makan Kak Zan

Apakah makanan atau minuman terbaik untuk dicuba?

  • Alamat:Hadapan Masjid, Abdurrahman, Kweng Hitam, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:0146781249

9. Restoran Citarasa Azaid (Masakan Panas)

Restoran Citarasa Azaid (Masakan Panas) menawarkan makanan sedap. Kedai tenang dan jauh dari bandar. Anda boleh mencuba makanan atau minuman terbaik mereka.

  • Alamat:Q6RP+39, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:0139704602

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Machang:

  • Singgah e-Rup Sup
  • Restoran Colek Bini
  • K6 Corner Machang Kelantan
  • Tomyam Udang Besar
  • Al Zuhdi Restoran
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Cyberjaya

Leave a Comment