10 Kedai Makan Tengahari Di Bandar Baru Bangi

Assalamualaikum! Nak bercerita pasal makan tengahari kat Bandar Baru Bangi Malaysia ni memang best giler. Ala, kalau korang pernah datang sini, korang memang dah tahu lah apa rasa kegemaran kita semua – makanan terbaik! Di sini, pilihan memang pelbagai gila. Haa, dah terliur dah ni! Dalam Bandar Baru Bangi ni kita boleh jumpa kedai makan yang menyediakan hidangan tradisional Malaysia yang sedap meleleh di lidah. Sambil makan tu, boleh pulak borak dan bergosip dengan kawan-kawan. Memang seronok lah! Jomlah kita explore dan makan tengahari di Bandar Baru Bangi Malaysia.

Makan Tengahari Di Bandar Baru Bangi

“Dari nasi lemak sedap hingga roti canai gebu, temui 10 tempat makan tengahari yang wajib di Bandar Baru Bangi!”

1. McDonald’s Bandar Baru Bangi DT

McDonald’s Bandar Baru Bangi DT offers a lovely place to hang around for supper. They have a variety of food and drink options to choose from. One of the best items to try is their Nasi Lemak. However, it’s important to note that it may be served without kacang goreng (fried peanuts) and only 1 piece of fried anchovies, unlike what is shown on the menu board. The interior of the restaurant is clean and neat, and the staff are friendly. If you prefer, you can order through the machine and pay at the counter. It can get crowded at times, but seating is available. The restaurant has lots of parking slots, although the extended parking areas may not be well lit at night. Overall, it’s a great place to visit and I would recommend it to friends and family, especially for celebrating birthdays.

Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Segamat
  • Alamat:PTD 68518, Persiaran Bangi, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 2:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60129179437

2. Restoran Ana Ikan Bakar Petai ️| Bandar Baru Bangi

Restoran Ana Ikan Bakar Petai di Bandar Baru Bangi adalah pilihan terbaik untuk makan-makan. Makanan yang harus dicoba termasuk ikan pari bakar, ikan siakap tiga rasa, sotong tepung, dan udang. Semua makanan sangat sedap dan memiliki rasa tersendiri. Harganya juga berpatutan dan pantas untuk keluarga besar. Restoran ini direkomendasikan untuk acara keluarga. Semua makanan laut yang disajikan segar, besar, dan tidak akan mengecewakan. Ikan bakar petai adalah pilihan yang sangat baik, dan keropok lekor dan donat juga sangat enak. Sangat direkomendasikan untuk mencoba semua makanan ini.

  • Alamat:Lot 29991, Persiaran Kemajuan, (Bersebelahan Balai Bomba BB Bangi), 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 4:30 Petang – 12:00 Pagi, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 4:30 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60192177668

3. Restoran d’ Limau Nipis IKAN BAKAR SEGAR BANGI

Restoran d’ Limau Nipis IKAN BAKAR SEGAR BANGI adalah restoran yang sangat disarankan untuk dicoba. Makanan terbaik yang harus dicoba di restoran ini adalah ikan bakar yang sangat sedap. Tidak hanya itu, segala jenis sambal mak nenek juga tersedia di sini, seperti sambal kelapa yang sedap dan legendaris.

Sebaiknya Anda merancang perjalanan Anda dengan baik karena parkir di restoran ini banyak tetapi sering penuh karena ramai pengunjung. Meskipun bahan-bahan yang digunakan merupakan bahan mahal, nasi putih dan ikan bakar di sini enak. Harga juga terjangkau dan restoran ini memiliki sistem yang baik dalam melayani pelanggan. Meskipun parkir sedikit sulit, Anda masih dapat mengulang kunjungan karena bos wanita yang ramah dan staf yang sangat membantu serta restoran yang bersih.

Pilihan makanan di restoran ini sangat beragam, terutama dalam hal ulaman dan sambal. Ada banyak pilihan sambal seperti budu, sambal belacan, dan cencaluk. Juga terdapat banyak pilihan lauk pauk di restoran ini. Saya merekomendasikan mencoba ikan patin bakar dan sotong bakar yang sangat lezat.

Anda tidak boleh melewatkan pengalaman makan di Restoran d’ Limau Nipis IKAN BAKAR SEGAR BANGI ini.

  • Alamat:No. 201 & 205, Jalan 8/1, Seksyen 8, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 7:00 Pagi – 4:30 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 7:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60123732160

4. Restoran Mak Kimbong

Restoran Mak Kimbong adalah restoran yang sangat terkenal dengan pilihan makanan dan minuman yang menggoda selera. Salah satu hidangan yang wajib dicuba di sini adalah sotong bakar yang sangat sedap dan memiliki porsi makanan yang cukup besar untuk dua orang. Selain itu, restoran ini juga menawarkan berbagai pilihan sambal yang lezat. Harganya juga terpamer dengan jelas, sehingga kita dapat memilih sesuai dengan keinginan. Restoran Mak Kimbong memiliki tim pemasaran yang sangat baik dengan seringnya mengiklankan di Facebook. Iklan-iklannya tepat sasaran di kalangan orang seperti saya yang tinggal di Bangi dan suka makan seperti ini. Makanan di sini memang sangat sedap dengan banyak pilihan lauk pauk. Sungguh sulit untuk memilih apa yang ingin dimakan karena semuanya terlihat sangat lezat. Puas hati, sedap, dan wajib untuk dikunjungi lagi. Nasi dan lauk kampung di sini sangat memuaskan hati. Selain itu, staf di sini juga ramah, ramah dan baik. Harganya juga cukup terjangkau, tidak seharga yang dikatakan di media sosial. Harganya sesuai dengan selera setiap keluarga, jika selera besar maka harganya juga besar. Bagi saya, makan untuk tiga orang sekitar RM120 adalah cukup terjangkau untuk restoran dengan konsep seperti ini. Sotongnya lembut dan gigitannya sangat enak. Sausnya juga lezat. Ikan bakar dua ekor juga lembut dan sambalnya juga yang terbaik. Atmosfernya juga nyaman dengan angin sepoi-sepoi karena bisa duduk di luar. 10/10 poin untuk Restoran Mak Kimbong.

  • Alamat:No 17, Jalan 4/1a, Seksyen 4 Tambahan Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 7:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601151866314

5. Restoran Sup Urat Ketin

Restoran Sup Urat Ketin menyajikan makanan dan minuman terbaik dalam gaya ringkas dan terjangkau. Makanan yang direkomendasikan untuk dicoba adalah:

1. Nasi Kerabu – Autentik dengan pewarna bunga telang memberikan warna biru. Disajikan bersama dengan daging goreng kunyit yang lezat.

2. Nasi Ikan Berlauk – Nasi yang disajikan dengan hidangan ikan berbagai jenis. Rasanya sangat lezat.

3. Teh Tarik – Menggunakan teh Thailand dengan rasa manis yang pas. Minuman yang sangat nikmat.

4. Roti Canai – Roti yang lembut (bukan crispy) tetapi tetap lezat, terutama saat disajikan dengan kuah gulai ala pantai timur.

5. Keting Air Asam – Kombinasi yang sangat enak dengan makanan untuk memuaskan selera sarapan.

Harga di sini terjangkau dan cocok untuk sarapan. Sarapan di sini dapat memuaskan rasa lapar Anda. Roti Canai Sedap. Kuah Pon Sedang. Macam-macam makanan untuk sarapan.

  • Alamat:80, Jalan 7/7a, Seksyen 7 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60123790818

6. Restoran Azura Seksyen 3 Bandar Baru Bangi

Restoran Azura Seksyen 3 Bandar Baru Bangi adalah tempat sarapan yang patut dicuba. Mereka menawarkan pelbagai hidangan seperti nasi Kari ikan jenahak dan sayur Bayam. Harga makanan di sini berpatutan dan makanan sedap. Pekerja mereka sentiasa ramah dan servis mereka tiptop. Tempat ini juga sangat popular di kalangan pelajar di kajang dan saya masih akan singgah ke sini walaupun telah berpindah ke Ipoh. Mereka juga menerima pembayaran melalui QR Code atau tunai. Suasana di dalam restoran ini selesa dan berhawa dingin.

  • Alamat:14, Jalan 3/69, Seksyen 3 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60134232342

7. Kedai Makan Cantik (Seksyen 15, Bandar Baru Bangi)

Kedai Makan Cantik (Seksyen 15, Bandar Baru Bangi) serves delicious lunch dishes and a variety of kuih muih. However, most dishes were oily, including the veggies. The staff is quick to clean the tables and the place can be crowded during lunchtime. The price is a bit high but the taste is delicious. Suitable for Thai food lovers, try the tomyam and steamed fish. They offer a set meal for 4 people priced at RM60. Overall, it’s a good place with facilities like toilets and surau. They also sell otak-otak at RM1.20 per piece or RM18 per basket. The variety of seafood dishes is impressive, only missing seahorses. Limited parking is available and the food is tasty.

  • Alamat:Jalan 15/1d, Seksyen 15, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60125509520

8. Restoran Belauk

Restoran Belauk adalah restoran yang sangat sedap dan terbaik di Kelantan. Terdapat banyak makanan dan minuman yang patut dicuba di restoran ini. Tetapi, roti canai sarang burung adalah yang paling sedap. Jika anda tidak suka minuman yang terlalu manis, anda boleh meminta minuman yang kurang manis. Restoran ini juga menjual pelbagai produk asal Kelantan seperti ikan bekok beku dan banyak lagi. Servis di sini juga terbaik, mereka sentiasa memastikan pesanan anda diterima dengan baik. Kerutuk ayam dan gulai juga sangat sedap dan harga yang berpatutan. Minuman juga disajikan dalam cawan besar. Restoran ini juga mempunyai pelbagai pilihan makanan dan minuman yang lazat. Saya mengesyorkan semua orang datang awal sebelum pukul 1 supaya tidak terlepas peluang mencuba makanan yang cepat habis.

  • Alamat:No.73&75, Jalan 7/7c, seksyen 7, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 6:30 Pagi – 5:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60132200996

9. Restoran Asam Pedas Tok Uban

Makanan atau minuman terbaik untuk dicuba di Restoran Asam Pedas Tok Uban adalah asam pedas daging.

  • Alamat:28, Jalan 4/11, Seksyen 4 Tambahan Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 9:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60172044002

10. Santai Corner Char Kuey Teow, restoran sedap di bangi

Santai Corner Char Kuey Teow di Bangi adalah restoran sedap dengan makanan dan minuman terbaik seperti nasi lemak ayam crispy, lontong rendang, dan roti arab kari kambing. Nasi lemak menggunakan beras basmathi dengan ayam yang lembut. Kuah lontong sedap dan roti arab dengan kari kambing yang nikmat. Makanan ini sesuai untuk sarapan, brunch dan makan malam. Satu-satunya kekurangan adalah bau sampah sedikit di kawasan luar tetapi yang lain baik-baik sahaja. Mungkin mereka boleh mengambil inisiatif dalam kebersihan lagi. Lontong darat yang enak dan sate bakar cantik tetapi rempah tidak masuk kedalam, mungkin perlu perapnya lebih lama. Saya lebih suka kuah kacang lontong darat daripada kuah kacang sate kerana tekstur dan rasa kuah tidak sama. Saya akan datang lagi dan ingin mencuba kacang pool pula. Harga makanan sepadan dengan saiz hidangan.

  • Alamat:1A pusat perniagaan seksyen 3, Jalan 3/70, Seksyen 3 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:30 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60182326358

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Bandar Baru Bangi:

  • McDonald’s Bandar Baru Bangi DT
  • Restoran Ana Ikan Bakar Petai ️| Bandar Baru Bangi
  • Restoran d’ Limau Nipis IKAN BAKAR SEGAR BANGI
  • Restoran Mak Kimbong
  • Restoran Sup Urat Ketin

Leave a Comment