10 Kedai Makan Malam Di Sekinchan

Sukest! Hari ni aku nak cerita pasal pengalaman aku makan malam di Sekinchan, Malaysia. Jom syok-syok bace! Kalau korang tak penah pi ke Sekinchan lagi, korang meh usha sini. Sekinchan ni kampung cantik kat Selangor. Tapi tahu tak, di sini korang tak hanya boleh tengok padi jer, tapi boleh merasa makanan sedap yang mebuat tekak kita terdondang. Aku punya pengalaman tu memang terbaik giler. Makan malam penuh dengan hidangan laut yang segar giler. Goreng-gorengan, sup-supan, dan masakan kari yang pedas giler sedap. Dah lapar tak? Jom join aku makan malam di Sekinchan dan tergelak-gelak puas!

Makan Malam Di Sekinchan

“Nikmati pengalaman kuliner yang menggugah selera di 10 restoran terbaik di Sekinchan, Malaysia. Jom makan malam bersama!”

1. AZR Mentarang Fresh Sekinchan

AZR Mentarang Fresh Sekinchan menyediakan pelbagai hidangan enak seperti ikan cencaru bakar, tomyam, belut paprik, pari asam pedas, kailan ikan masin, kerang, dan mentarang bakar. Sos pencicahnya juga sedap dengan rasa pedas manis. Service yang diberikan juga baik dan harga yang berpatutan. Mentarang Bakar dan Masak Lemak Cili Api adalah hidangan wajib dicuba. Ikan bakar dan pari yang disediakan sangat besar dan segar. Tempatnya juga bersih dan sejuk walaupun cuaca panas. Sangat disarankan untuk singgah sini, tetapi disarankan untuk datang awal untuk mengelakkan keramaian.

  • Alamat:Lot 8659C, Jalan Parit 8, Kampung Sungai Leman, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 11:00 Pagi – 8:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 11:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:0178596328

2. Seafood D’bendang 稻乡海鲜楼

Restoran Seafood D’bendang adalah restoran chinese muslim seafood yang mempunyai cap HALAL. Mereka menyajikan makanan dengan harga berbaloi, segar, dan dalam portion besar. Kawasan sekitar restoran ini cantik dan nyaman, sesuai untuk mengambil gambar. Terdapat surau di restoran ini untuk keselesaan jiwa. Pelayan tetamu yang sangat mesra. Untuk pembelian di atas RM1200, anda akan mendapat bilik persendirian dan karaoke secara percuma. Bagi yang pertama kali datang, jangan lupa untuk mendaftar sebagai ahli, kerana pembelian seterusnya akan mendapat 10% diskaun (tidak berkenaan semasa raya & cny). Ahli kad juga diberikan secara percuma. Makanan di sini sedap dan berpatutan, serta portionnya banyak. Anda tidak akan habis makan untuk dua orang dengan sebanyak ini. Rasa makanan begitu sedap sehingga air juga berasa enak. Terima kasih! Dari Johor ❤️ Tempat makan yang selesa dengan makanan laut yang sedap. Pelayanan dari Kak Za adalah yang terbaik. Direkomenkan Squid Salted Egg dan ketam nipah. Juga mempunyai pengiktirafan halal dari Jakim.

  • Alamat:Lot 3919, Jalan Sawah Ban Site B, Pekan Sekinchan, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 11:00 Pagi – 2:30 Petang, 6:00 – 10:30 Petang, Sabtu-Ahad: 12:00 – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:0103697760

3. Mee Udang King Original

Mee Udang King Original terbaik dan sedap. Harganya murah, hanya RM7. Anda juga boleh mencuba nasi goreng udang yang juga sedap di kedai ini. Portion makanannya besar dan harganya berpatutan. Minumannya juga kaw-kaw padu. Tempat makan selesa dan orang tidak ramai ketika sampai. Dalam kunjungan seterusnya ke Sekinchan, pasti akan repeat untuk makan mee udang di sini. Semua masakan di kedai ini sedap dan udangnya segar. Harganya juga berpatutan.

  • Alamat:Masjid, 23, Jalan Tengah Masjid, Sungai Nibong, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 11:00 Pagi – 7:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 11:00 Pagi – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

4. Seri Sekinchan Seafood

Makanan Seri Sekinchan Seafood recommended, terutama siakap sweet sour. Puas hati, harga patut berbaloi.

  • Alamat:8190, 5, Taman Seri Sekinchan, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 6:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0192170832

5. Kedai Makan Al-Amin (Wak Sulur)

Kedai Makan Al-Amin (Wak Sulur) menyajikan char kuey teow yang padu, harga berpatutan, lokasi tepi jalan besar, pelayan ramah, dan tempat tidak terlalu sesak. Untuk penggemar makanan laut, disarankan mencoba nasi goreng dan gerai ayam penyet. Roti canai juga disajikan sampai petang. Tempat letak kereta kadangkala susah.

  • Alamat:Batu 46, Jalan Bernam, Kampung Sungai Leman, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 4:00 Petang – 1:30 Pagi
  • Nombor Telefon:0173723353

6. Restoran Pantai Redang

Restoran Pantai Redang is a seafood restaurant in Sekinchan that offers some of the freshest seafood at reasonable prices. The recommended dishes to try include steamed fish, steamed prawns (with a briny juice), belacan sweet potato leaves, taufu, and deep-fried squid. The restaurant is family-run and sometimes short-handed, leading to longer waiting times. It has no frills, with no air conditioning but ceiling fans under a high metal deck roof. Parking is available in front. While the customer service is poor, the prawn dish and mantis prawns are fresh and delicious. It’s a convenient place for brunch and seems popular during lunchtime with large families as customers.

  • Alamat:Selangor, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 5:00 Petang – 12:00 Pagi, Rabu: Tutup, Khamis-Sabtu: 5:00 Petang – 12:00 Pagi, Ahad: 1:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:None

7. Restoran Perahu Sekinchan

Restoran Perahu Sekinchan adalah restoran yang kecil tetapi sedap. Mereka terkenal dengan sotong goreng tepung yang sangat sedap walaupun sotongnya kecil. Selain itu, ikan bakar dan ikan tiga rasa mereka juga sangat mengancam. Makanan mereka berbaloi dengan harga. Menu sayur dan mee/bihun isi ayam mereka juga sangat enak. Sotong celup tepung mereka bukan sahaja cekodok sotong biasa. Terdapat juga kawasan parking yang mudah untuk memarkir kereta. Nasi goreng ikan masin dan sotong salted egg mereka juga sangat sedap. Tempat ini juga bagus untuk makan petang ke malam. Kedai ini terletak di tepi jalan.

  • Alamat:JALAN WAK RAN, Kampung Tali Air, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 11:00 Pagi – 12:00 Pagi, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 11:00 Pagi – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0195244708

8. Warung D’santai

Warung D’santai is a must-try with its delicious dishes such as the exceptional Mee Kari and Soto Ceker. The tender chicken feet combined with the sambal will make you forget about everything else. The Laksa is also as tasty as home-cooked. Don’t forget to bring a cushion with you as you might want to take a nap after the satisfying meal. It’s a good idea to pack some food to enjoy later too. Don’t judge the restaurant by its small portion size, as the taste will surpass your expectations. Even a handsome guy passing by won’t distract you from savoring the food. I hope the owner of this restaurant enjoys a long and prosperous life so that I can enjoy their delicious Mee Kari in the future.

I highly recommend trying the Mee Kari, Soto Kaki Ayam, and Laksa. Don’t forget to ask for takeout so you won’t regret not having more of the exceptional Mee Kari once you’re back home. This village-style eatery is the best and should be preserved. The Sup Ceker and Soto are also delightful. You can come for an afternoon drink and leave with fond memories. It’s better than good—it’s amazing!

  • Alamat:45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 2:00 – 7:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 2:00 – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:01136882646

9. Warung Man Kerang

Warung Man Kerang menyajikan hidangan laut segar yang lezat. Ikan bakar, udang goreng, ketam masak pedas dan sup tomyam adalah hidangan utama yang dianggap sebagai yang terbaik. Minuman-munuman terbaik untuk dicuba adalah air kelapa, jus rambutan, dan sirap limau.

  • Alamat:Jln Bagan, Taman Indah, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 5:30 – 11:30 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 5:30 – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:0108767940

10. Restoran Sekinchan Ikan Bakar

Restoran Sekinchan Ikan Bakar terbaik, jangan lepaskan peluang mencuba makanan dan minuman yang sedap.

  • Alamat:358, Jalan Pantai Redang, Bagan Sekinchan, 45400 Sekinchan, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

5 BEST Tempat Makan Malam Di Sekinchan:

  • AZR Mentarang Fresh Sekinchan
  • Seafood D’bendang 稻乡海鲜楼
  • Mee Udang King Original
  • Seri Sekinchan Seafood
  • Kedai Makan Al-Amin (Wak Sulur)
Baca Juga  10 Kedai Makan Malam Di Batu Berendam

Leave a Comment