10 Kedai Sarapan Pagi Di Cyberjaya

Guys, siapa yang tak suka sarapan pagi, kan? Dalam artikel kali ni, kita nak cerita pasal pengalaman seronok sarapan pagi kat Cyberjaya, Malaysia. Cyberjaya ni, tempat yang banyak betul pilihan makanan sedap-sedap. Awal pagi, kita dah boleh cari kedai mamak yang bukak awal. Diorang ada roti canai sedap dan nasi lemak sedap gila. Kalau nak makan ala western, pun ada kedai-kedai yang bukak pagi, jadi tak payah risau takde pilihan. Bukan tu je, kalau korang suka makanan tradisional Melayu pun ada tempat yang best-best. Jadi, jom kita serbu Cyberjaya untuk menjamu selera pagi!

Sarapan Pagi Di Cyberjaya

“Rahsia sarapan lazat di Cyberjaya terbongkar! Jom temui 10 tempat wajib rasa untuk memulakan hari dengan penuh bergaya.”

1. Jom Corner (J Corner)

J Corner adalah restoran yang menawarkan makanan dan minuman terbaik. Mereka mempunyai banyak usaha kemanusiaan dan tidak pernah membazirkan makanan. Harganya sangat terjangkau dan rasanya enak sekali! Pemiliknya sangat baik hati dan stafnya ramah serta membantu. Ada banyak pilihan makanan, termasuk masak lemak panas dan kari panas. Harganya sesuai dengan rasanya, sangat direkomendasikan. Untuk makan siang, saya mencoba ayam balado yang hijau dan rasanya sangat pedas tapi enak sekali. Kari-karinya juga enak, teruskan seperti ini!

  • Alamat:Lingkaran Cyber Point Timur, Cyber 12, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 6:30 Pagi – 4:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60383220692

2. Nasi Kak Wok Cyberjaya – KB Corner

Nasi Kak Wok Cyberjaya – KB Corner menawarkan makanan sedap dan berpatutan. Antara hidangan terbaik yang perlu dicuba adalah lauk gulai kawah daging. Layanan cepat dan baik. Pembayaran perlu dibuat sebelum makan. Atmosfera kurang baik dan kadang-kadang gelap di dalam. Tempat duduk agak sempit dan sukar untuk keluar masuk.

  • Alamat:Jln GC 3, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 8:00 Pagi – 10:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60192185992

3. Restoran Nasi Kukus Famosa

Restoran Nasi Kukus Famosa merupakan restoran terbaik dengan nasi berlauk. Pengat pisang yang masam manis dan berlemak merupakan hidangan yang highly recommended. Restoran ini juga menyediakan pelbagai pilihan lauk seperti nasi dagang, nasi kerabu, dan kek Malay yang lengkap. Tempat ini juga terkenal dengan kecantikan dan kebersihannya. Harga makanan juga berpatutan.

  • Alamat:4807-0-15 CBD Perdana, Persiaran Flora, 2, Jln Perdana, Cyber 12, 63200 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 7:00 Pagi – 4:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60122065120

4. Restoran Makang

Restoran Makang offers delicious authentic Terengganu cuisine, particularly their nasi dagang, nasi minyak, and nasi lemak. The nasi dagang is highly recommended, although the gulai ikan aye can be inconsistent. It is considered the best in town and lives up to the hype. The nasi dagang is ranked among the top in the Klang Valley, making it worth a try for those craving Terengganu cuisine. Other menu items include nasi minyak and nasi lemak for breakfast, as well as nasi kukus for lunch. The restaurant can get crowded on weekends, but the service staff efficiently handles orders. Alternatively, you can also order through food delivery services like Foodpanda or GrabFood. Parking is plentiful at the ground level or basement parking. It is a great place for breakfast on weekdays but is closed on Sundays. As of June 2023, there has been a drop in taste quality. Despite that, the nasi dagang is still regarded as the best by many. The flavorful gravy and reasonable prices, ranging from 6 to 8 ringgit per plate, make it a worthwhile dining experience. Other recommended items include kopok Ganu, karipap inti ikan, and tapai pulut, although they might occasionally be sold out. Overall, if you want to taste authentic Terengganu nasi dagang, Restoran Makang is the place to go.

  • Alamat:4805-0-02 CBD PERDANA, 2, Jln Perdana, Cyber 12, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 8:00 Pagi – 2:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60196021007

5. Restoran Dapur Kampung

Kedai makan Restoran Dapur Kampung menawarkan pelbagai pilihan makanan dan minuman yang boleh dicuba. Lauk yang disarankan ialah gulai daging dan sup tauhu Jepun. Harga untuk hidangan nasi lauk gulai daging dengan sup tauhu Jepun beserta air sirap Bandung adalah sebanyak RM13.50. Restoran ini mempunyai tempat yang luas dengan banyak meja, termasuk bahagian dalam dan luar. Pada bahagian luar, terdapat kipas kaki untuk memberi kesejukan tetapi ia tidak berfungsi dengan baik kerana akak pelayan mengalihkannya kepada orang lain. Meskipun begitu, nasi goreng kampung yang pernah ditempah di sana adalah sedap, walaupun kuantiti nasi sedikit tetapi harganya agak mahal. Lingkungan sekitar kedai ini bersebelahan dengan kedai makan lain dan terdapat banyak sampah tercecer di celah-celah mereka. Makanan di kedai ini walaupun enak, bau dan keadaan sampah buatkan selera kurang. Namun begitu, nasi lemak pada pagi hari sangat sedap, dan pengunjung sanggup datang dari Shah Alam setiap hujung minggu hanya untuk menikmati hidangan nasi lemak berlauk. Bilangan mencapai RM20 untuk hidangan nasi lemak berlauk dan minuman untuk dua orang.

  • Alamat:Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

6. Restoran Sebulek

Restoran Sebulek adalah restoran yang sangat sedap dan staf yang ramah. Makanan dan minuman terbaik yang harus dicoba adalah Soto Ayam. Restoran ini menyediakan berbagai hidangan makanan tradisional Malaysia yang bisa Anda pilih sendiri. Tempatnya bersih dan nyaman, meskipun tempat parkirnya agak sulit. Restoran ini buka hanya saat hari kerja, jadi jangan lewatkan kesempatan untuk mencoba makanan yang lezat ini!

  • Alamat:No. P1, Persiaran Multimedia, Shaftsbury Square, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 7:30 Pagi – 5:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+601151106615

7. Kedai Kopi Sudin

Kedai Kopi Sudin merupakan warung makan dengan gerai kecil dalam bangunan. Mereka menawarkan pelbagai menu untuk sarapan seperti Nasi Lemak Berlauk, Roti Titab, Mee Kari, Mee Kolok, dan Nasi Dagang. Makanan dan minuman wajib dicuba adalah Mee Kari, Roti Titab, dan Kopi Ais/Panas. Tempat duduk dalam kedai terhad dan boleh menjadi panas apabila ramai pelanggan di dalam bangunan. Namun, terdapat kemudahan parking yang percuma dan luas. Sehingga boleh membayar menggunakan kod QR. Perhidmatan cepat dan dengan senyuman. Walaupun terdapat kekurangan, ia menyediakan banyak pilihan untuk sarapan. Roti Titab enak, Nasi Lemak adalah hidangan wajib, dan Nasi Dagang pun sedap. Mereka juga mempunyai Mee Kari, Mee Kicap, Lontong, dan Soto. Kedai ini hanya buka untuk sarapan dari jam 7.30 pagi hingga 12 tengahari. Pengunjung disarankan untuk duduk di meja di luar kedai untuk pengalaman yang lebih selesa. Makanan di sini okey, tetapi tidak terlalu istimewa. Teh ais juga enak dan tidak manis berlebihan. Penulis menikmati Mi Kolok Goreng.

  • Alamat:D2-1 Block D, Jalan Radius 1/1B, Radius Business Park , 63000, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 7:00 Pagi – 1:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60197971405

8. Pak Ngah Cyber Kopitiam

Pak Ngah Cyber Kopitiam adalah sebuah tempat yang hebat untuk mencuba makanan dan minuman yang sedap. Mereka terkenal dengan nasi lemak mereka, terutamanya sambal sotong. Selain itu, roti bakar mereka juga sangat enak. Anda juga boleh mencuba nasi minyak ayam merah, lamb chop dengan tambahan nasi minyak, nasi goreng biasa, dan telur separuh masuk. Minuman yang disarankan ialah latte, yang menggunakan Blend Coffee bean. Tempat ini juga terkenal dengan hidangan laksa yang murah dan lazat, dengan udang yang besar. Sangat disyorkan untuk mereka yang mahu makan sampai kenyang dengan harga yang berpatutan.

  • Alamat:No 8-1 Galleria @ Cyberjaya, Jalan Teknokrat 6, Cyber 5, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 8:00 Pagi – 3:30 Petang, 5:00 – 9:30 Petang, Sabtu: Tutup, Ahad: 8:00 Pagi – 3:30 Petang, 5:00 – 9:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60383228109

9. Lauk Kampung

Makanan terbaik untuk dicuba di restoran ini antara lain Sambal Durian dan Daging masak kicap. Restoran ini merupakan salah satu yang terbaik, bersih, dan terjangkau di Cyberjaya. Worth the try! Tempatnya bersih dan pencahayaannya memadai. Meskipun harganya tidak murah, sebanding dengan restoran di Cyberjaya lainnya. Saran saya adalah datang sekitar pukul 12.30 siang, karena banyak hidangan yang sudah habis. Sambal berlada keli/talapia mereka agak manis bagi saya, seharusnya lebih pedas. Saya suka pilihan ulaman yang beragam. Meskipun rasanya cukup baik, masak lemak cili api siput sedut sulit untuk disedut karena potongannya terlalu pendek. Untuk RM3, Anda bisa mendapatkan minuman tanpa batas. Permasalahan utamanya adalah tempat parkir.

  • Alamat:Persiaran multimedia, cyber 11 Tamarind square, level 3, B-03-03, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 11:00 Pagi – 9:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 11:00 Pagi – 9:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60176732530

10. Kerabu Dagang

Kerabu Dagang adalah hidangan yang lazat dan menyegarkan. Berikut adalah beberapa pilihan makanan atau minuman yang terbaik untuk dicuba: air kelapa, teh tarik, tomyam, mee goreng, ais kacang, rojak, satay, nasi lemak, rendang daging, laksa, bakso, sushi, dim sum, nasi ayam, bubur lambuk, soto, ayam panggang, pisang goreng, ais krim, kek coklat, roti canai, mee rebus, lontong, ikan bakar, sup ekor, bihun goreng, bubur cha cha, pulut mangga, dan nasi goreng. Harga kayangan mungkin berbeza bergantung pada tempat dan jenis makanan atau minuman yang dipilih.

  • Alamat:Suite 4806-0-09 CBD Perdana 2, Jalan, Persiaran Flora, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 6:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60173900456

5 BEST Tempat Sarapan Pagi Di Cyberjaya:

  • Jom Corner (J Corner)
  • Nasi Kak Wok Cyberjaya – KB Corner
  • Restoran Nasi Kukus Famosa
  • Restoran Makang
  • Restoran Dapur Kampung
Baca Juga  10 Kedai Sarapan Pagi Di Arau

Leave a Comment