10 Kedai Makan Tengahari Di Limbang

Jom cerita pasal makan tengahari di Limbang, Malaysia! Dah lama tak keluar makan-makan kat sini kan? Limbang ni memang terkenal dengan makanan sedap-sedap. Kalau korang suka makanan laut, tak boleh lepaskan peluang untuk mencuba hidangan ikan bakar yang sangat terkenal kat sini. Lagi satu, jangan lupa makan nasi dagang yang wanginya memikat jiwa. Nak lagi best, korang boleh mencuba hidangan tradisional Sarawak seperti manok pansuh dan laksa Sarawak yang juara. Pastinya perut korang akan terisi kenyang dan hati pun akan senang bila makan tengahari di Limbang ni.

Makan Tengahari Di Limbang

“Sini, terdapat 10 tempat santap tengahari di Limbang, Malaysia yang pasti akan memikat rasa dan minat anda!”

1. Sambal Delights

Sambal Delights menyediakan makanan dan minuman terbaik seperti buger ayam goreng padu, cha kiew tiau mantap, kolo mee, char kuey teow basah, dan burger homemade.

  • Alamat:Perumahan Sri Patiambun, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 3:00 – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:01110045181

2. Musbee Cafe’

Musbee Cafe’ merupakan sebuah kafe yang menawarkan masakan ala Thai yang sedap dan berpatutan, terutama untuk masakan Melayu dan Thai. Hidangan yang menjadi kegemaran adalah Sizzling, yang tersedia di Limbang.

  • Alamat:Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 12:30 – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:0142891412

3. BEZBOS STATION

BEZBOS STATION adalah destinasi makanan yang hebat dengan harga makanan yang adil. Mereka menawarkan pilihan makanan Barat yang sangat sedap. Staf yang mesra memberikan layanan yang baik. Bagi yang mencari makanan Barat yang berkualiti dengan harga yang berpatutan, BEZBOS STATION adalah tempat yang tepat untuk dicuba.

  • Alamat:lot 783 jalan batu biah, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:0138781006

4. Borneo Coffee Shop

Borneo Coffee Shop adalah tempat yang enak. Kita boleh cuba roti bakar wangi dengan telur setengah masak dan kaya. Kopinya ok. Perkhidmatan cepat dan baik oleh kakitangan. Tempat yang baik untuk sarapan. Roti kaya sangat sedap. Perkhidmatan baik dan makanan sedap. Tempat bersih dan kakitangan sopan.

  • Alamat:Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:+6085217688

5. Tong Lok Restaurant Limbang Sarawak

Tong Lok Restaurant Limbang Sarawak – foods: tasty, waiting time short, decent price; drink: Liang tea. No cons.

  • Alamat:Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 9:00 Petang
  • Nombor Telefon:0198241344

6. Limbang Foods Court

Limbang Foods Court, kedai 15&16 laksa serawak sedap, halal, tukang masak Muslim. Makanan terbaik untuk dicuba, tempat yang enak untuk makan. Kampung makanan di stall 40, servis juga bagus.

  • Alamat:Jalan Buangsiol, Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 9:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

7. Kafe Seri Jong Belabuh

Kafe Seri Jong Belabuh di Sarawak menawarkan Nasi Paprik Ayam yang tersedap. Limbang Sarawak adalah tempat yang aku tinggal dan aku suka dengan kafe ini.

  • Alamat:Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 6:30 Pagi – 10:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:085210869

8. Qami Cafe (Limbang Airport)

Qami Cafe (Limbang Airport) – Makanan/minuman terbaik: Sarapan atau makan tengahari sebelum penerbangan. Harga berpatutan. Tempat yang selesa untuk duduk dan menunggu penerbangan.

  • Alamat:Terminal, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 6:30 Pagi – 6:30 Petang
  • Nombor Telefon:None

9. NASI KATOK SAMBAL HIJAU NAURAN

Makanan atau minuman terbaik untuk dicuba yang sedap dan terjangkau adalah nasi kerabu dengan ayam panggang.

  • Alamat:Kpg Nauran, Jalan Pandaruan, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 9:00 Pagi – 9:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:0173363137

10. ABG LAN CAFE

ABG LAN Cafe menyediakan hidangan yang lazat dan menyegarkan untuk dicuba. Antara hidangan terbaik yang wajib dicuba adalah nasi lemak, teh tarik, dan roti bakar.

  • Alamat:Pekan Limbang, 98700 Limbang, Sarawak, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 6:25 Pagi – 5:30 Petang
  • Nombor Telefon:0138488247

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Limbang:

  • Sambal Delights
  • Musbee Cafe’
  • BEZBOS STATION
  • Borneo Coffee Shop
  • Tong Lok Restaurant Limbang Sarawak
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Ayer Hitam

Leave a Comment