10 Kedai Makan Tengahari Di Kuantan

Jom kita cakap pasal makan tengahari kat Kuantan, Malaysia! Pernah tak korang tergerak hati nak cuba hidangan sedap yang boleh buat perut korang bergoyang-goyang? Kalau belum, korang kena lah try makan di Kuantan ni. Kuantan adalah tempat yang terkenal dengan masakan yang sedap dan lazatnya. Adanya pelbagai hidangan seperti ikan bakar, nasi dagang, laksam, dan banyak lagi. Boleh je korang cari kedai makan kat tepi jalan ke, kedai makan ala-ala vintage, atau pun restoran yang eksklusif. Meh lah jom kita melantak makanan yang memanjakan lidah korang di Kuantan!

Makan Tengahari Di Kuantan

Jom serbu “10 tempat makan tengahari di Kuantan, Malaysia” dan nikmati santapan lazat di sekitar bandar yang menawarkan pelbagai hidangan mengancam!

1. Restoran Ana Ikan Bakar Petai

Restoran Ana Ikan Bakar Petai adalah tempat yang sangat popular dan sesak pada waktu dinner. Kesemua hidangan yang dicuba adalah sedap. Hidangan yang disyorkan adalah Pari Bakar Sambal Petai, Sotong goreng tepung dan Lala masak pedas. Walaupun meja tidak teratur, tetapi semua staf mesra dan senyum. Untuk tempahan, boleh menghubungi pemilik restoran.

  • Alamat:Jalan Tanjung Lumpur, Perkampungan Tanjung Lumpur, 26060 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 11:30 Pagi – 8:30 Petang, Jumaat: 2:00 – 10:00 Petang, Sabtu-Ahad: 11:30 Pagi – 9:30 Petang
  • Nombor Telefon:0199878155

2. Jaman Tory Resepi

Jaman Tory adalah kedai makan yang menawarkan makanan dan minuman terbaik dengan harga yang terjangkau. Kedainya selesa dan layanan yang diberikan sangat profesional dan bagus. Patin bakar tempoyak adalah salah satu makanan yang paling ramai dipesan dan patin stim lemon ala Thai juga menarik untuk dicuba, walaupun ada yang menganggapnya terlalu manis dan pekat.

Minuman di kedai ini sangat murah, dan pelayan menawarkan tambahan nasi secara percuma. Tempat ini wajib dikunjungi jika berada di Kuantan, karena memiliki suasana yang nyaman dan makanan yang lezat. Stafnya banyak dan terlatih, serta makanannya disajikan dengan cepat. Atmosfernya juga menyenangkan dan santai.

  • Alamat:Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 12:00 – 11:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Khamis: 12:00 – 11:00 Petang, Jumaat: 11:00 Pagi – 1:00 Petang, 2:00 – 11:00 Petang, Sabtu-Ahad: 11:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:0199988212

3. Terminal Sate Zul

Terminal Sate Zul adalah tempat yang wajib dicuba ketika berkunjung ke Kuantan. Satay mereka adalah hidangan utama yang menjadi tanda pengenal mereka. Rasa satay yang seimbang dan sedap dengan saiz standard yang sempurna dan dipanggang dengan baik. Kuah yang pekat dan sedap, sesuai untuk semua orang yang tidak suka pedas.

Selain itu, terdapat juga pelbagai menu sebagai pendamping makan malam meskipun menu mereka terhad, tetapi fokus pada hidangan utama yang selalu diminati.

Kedai ini mempunyai suasana yang selesa dengan dekorasi yang sederhana tapi menarik. Harga makanan di sini berpatutan dengan apa yang anda nikmati. Pasti anda akan merasa puas dengan hidangan yang disediakan di sini. Jangan lupa mencuba sate perut yang lembut dan sedap, mee goreng bebola sapi yang sedap, dan air teh 3 layer yang tidak terlalu manis.

Anda juga boleh membuat panggilan terlebih dahulu sebelum datang jika ingin mengambil bungkusan. Satay ayam di sini memang sedap, tetapi satay daging agak liat.

  • Alamat:A-2600, Lorong Alor Akar, Kampung Alor Akar, 25250 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 5:30 – 9:12 Petang, Selasa-Ahad: 4:30 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:0129334799

4. Restoran Sedap Wehh

Restoran Sedap Wehh adalah tempat yang sangat disarankan untuk mencuba makanan dan minuman terbaik dalam 30 patah perkataan. Makanan yang paling direkomendasikan adalah pais patin bakar tempoyak. Rasanya asam, manis, dan lezat dengan lemak tempoyak. Sambal tempoyaknya cocok dengan ulam. Jika Anda penggemar tempoyak, pasti harus berkunjung ke sini. Namun, kadang-kadang rasanya tak konsisten. Servisnya bagus, meskipun banyak pelanggan, para pekerja cepat membersihkan meja dan mengambil piring. Kedai ini agak panas jika banyak orang, namun bisa ditambahkan kipas. Tempat parkir banyak, tapi sulit saat jam sibuk. Bisa parkir di pinggir jalan atau di area parkir tanah kosong sebelum memasuki simpang kedai. Restoran ini memiliki banyak lauk manis seperti pais patin yang tidak terlalu pedas. Ada banyak pilihan lauk pauk. Tempat yang bagus untuk berhenti sebelum perjalanan ke KL atau bandara. Pada pukul 10.30 sudah tersedia banyak lauk pauk.

  • Alamat:Jln Bypass Kuantan, Kampung Batu Tujuh, 25150 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 4:30 Petang
  • Nombor Telefon:0199484929

5. Nasi Ulam D’Pondok

Nasi Ulam D’Pondok menawarkan pelbagai lauk pauk dan ulam-ulaman yang enak dan sedap. Terdapat banyak pilihan makanan dan minuman yang boleh dicuba. Semua menu di sini sangat pelbagai sehingga sukar untuk membuat pilihan. Gerai ini sentiasa penuh dengan pelanggan dan pemilik restoran serta pekerja prihatin dengan pelanggan yang baru tiba. Makanan di sini sedap dan terasa seperti sedang makan di rumah sendiri. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk singgah ke Nasi Ulam D’Pondok jika anda berada di Kuantan!

  • Alamat:B-34 Ground Floor,Lorong Tun Ismail 6,Sri Dagangan., Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 7:00 Pagi – 5:00 Petang, Rabu: Buka 24 jAM, Khamis-Ahad: 7:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:0139552122

6. Gerai Achik Patta

Gerai Achik Patta adalah gerai makanan yang terletak berdekatan dengan Hotel Swiss-Belhotel, sejauh 1 km. Gerai ini dikategorikan sebagai Gerai Kategori A yang bersih dan mempunyai surau serta tandas yang bersih. Terdapat pelbagai jenis makanan tempatan yang ditawarkan di gerai ini. Harganya juga berpatutan. Untuk dicuba, anda boleh mencuba roti canai, sata, laksam, nasi dagang, dan pulut dengan ikan. Makanan ini dianggap sebagai makanan terbaik yang patut dicuba di Gerai Achik Patta. Jika anda ingin makan dengan kos yang berpatutan untuk keluarga yang ramai, gerai ini adalah pilihan yang baik.

  • Alamat:Kampung Teluk Baharu, 26060 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Selasa: 6:00 Pagi – 5:00 Petang, Rabu: Tutup, Khamis-Ahad: 6:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:0199262454

7. Eda Yasin Nasi Minyak Warisan Tg Api

Eda Yasin Nasi Minyak Warisan Tg Api, makanan terbaik untuk dicuba adalah nasi minyak gulai daging yang dagingnya lembut. Tambahan kaki ayam kari dan paru berlado juga disyorkan. Selain itu, ada juga nasi lemak, nasi dagang, nasi kerabu, serta laksa laksam yang semuanya sedap. Kuih rengas juga menjadi kegemaran, terutamanya 6 ketul dengan harga RM3. Ini tempat pilihan untuk sarapan wajib di Kuantan walaupun perlu beratur. Harganya juga berpatutan.

  • Alamat:Jalan Tanjung Api, Kampung Tanjung Api, 25050 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 6:30 Pagi – 2:00 Petang
  • Nombor Telefon:0129002858

8. Warung Kekanda

Warung Kekanda adalah kedai makan di tepi pantai yang cantik. Makanan terbaik untuk dicuba di sini adalah mee bandung, yang memiliki rasa yang sangat sedap. Portionnya juga banyak dan memuaskan. Walaupun begitu, perlu ada peningkatan dalam perkhidmatan kerana ia kadang-kadang kurang sistematik. Lokasi kedai ini juga menarik untuk lepak petang sambil menikmati pemandangan. Terdapat juga pilihan makanan barat seperti fries, meatball, dan chicken chop. Harga makanan adalah standard. Terdapat juga kemudahan tempat letak kereta dan tandas.

  • Alamat:26100 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 3:00 – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:0172683077

9. Restoran Seri Hijrah

Restoran Seri Hijrah merupakan tempat makan yang direkomendasikan. Menu yang disarankan adalah Ikan Patin Tempoyak dan Ayam Kampung yang sangat lezat. Jangan lupa memesan sambal hitamnya. Pemilik restoran sangat ramah dan harganya terjangkau. Namun, hati-hati jika memesan makanan laut berat karena bisa membuat tagihan menjadi mahal. Tempat ini cocok untuk acara kumpul keluarga. Makanan enak dengan harga yang sedikit mahal. Cocok untuk menu makanan kampung jika ingin membawa orang tua. Tempatnya nyaman tetapi terbatas. Mungkin akan ramai pada akhir pekan atau saat liburan. Suasana seperti makan di rumah saudara. Makanannya biasa saja. Tempat makan bersih. Parkir di dalam area bisa menjadi sempit, jadi pastikan semua orang mengatur parkir dengan baik agar tidak mengurangi space untuk kendaraan lain.

  • Alamat:Jln Penjara, 25100 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 8:00 Pagi – 5:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu: 8:00 Pagi – 3:30 Petang, Ahad: 8:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:0139272573

10. Kedai Makan Kak Jah

Kedai Makan Kak Jah, kedai paling sedap dalam area ini! Nasi minyak, nasi lemak, dan nasi ayam semuanya favorite saya dan keluarga ❤️ Nasi ayam di sini sangat sedap, rasanya berbeza dengan yang lain. Tapi perlu datang awal, kadang-kadang pukul 1 pun sudah habis. Kedai ini menyediakan pelbagai pilihan lauk pauk, bersih, cepat, dan murah. Terbaikkkk!

  • Alamat:Jalan Gambang, Kampung Permatang Badak, 25150 Kuantan, Pahang, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 7:00 Pagi – 7:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:0176849536

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Kuantan:

  • Restoran Ana Ikan Bakar Petai
  • Jaman Tory Resepi
  • Terminal Sate Zul
  • Restoran Sedap Wehh
  • Nasi Ulam D’Pondok
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Alor Setar

Leave a Comment