10 Kedai Makan Tengahari Di Kuala Selangor

Dah lapar ni! Cerita pasal makan tengahari kat Kuala Selangor memang tak boleh tahan sedapnya. Kalau korang suka adventure, jom kita terjah food trail di sini. So, kawasan ni popular dengan hidangan laut yang mengancam, macam makanan laut segar serta ikan bakar sedap giler yang meleleh dalam mulut. Tak ketinggalan juga, nasi dagang laksamana dan mee udang yang wajib korang rasa. Kalau nak santai-santai, bolehlah masuk kedai kopi tradisional untuk lepak dan minum kopi kaw bersama-sama. Tak sabar nak kongsi semua pengalaman makan tengahari di Kuala Selangor ni!

Makan Tengahari Di Kuala Selangor

Mari jelajahi 10 tempat makan di Kuala Selangor yang pasti akan memanjakan lidah Anda dengan santapan tengahari yang lezat!

1. Mee Udang Banjir Kuala Selangor

Mee Udang Banjir Kuala Selangor terbaik dengan udang galah sederhana. Makanan atau minuman terbaik untuk dicuba adalah tapai dan air gas botol. Kedai ini memiliki pereskitaran yang bersih dan servis penghantaran makanan yang cepat. Semua makanan di sini sedap, terutama mee udang dengan udang besar-besar. Sangat disarankan untuk mencobanya.

  • Alamat:587, Jln Klang – Teluk Intan, Batu 2½ Pasir Penambang, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 10:30 Pagi – 7:00 Petang, Selasa: Tutup, Rabu-Khamis: 10:30 Pagi – 7:00 Petang, Jumaat: 2:30 – 7:00 Petang, Sabtu-Ahad: 10:30 Pagi – 7:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60196644235

2. Restoran Rahmaniyah

Restoran Rahmaniyah, kedai mamak legenda di Pekan Kuala Selangor, dikenali dengan roti canai dan roti dhal banjir yang sedap. Selain itu, minum teh tarik juga menjadi pilihan ramai. Kedai ini terkenal bersih dan tutup sekejap untuk solat Jumaat.

  • Alamat:94 72, Jalan Sultan Ibrahim, Kuala Selangor, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Rabu: 6:00 Pagi – 12:00 Pagi, Khamis: 6:00 Pagi – 12:30 Pagi, Jumaat-Ahad: 6:00 Pagi – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60332812577

3. Warong Udang Galah

Warong Udang Galah menyediakan hidangan udang galah yang pelbagai dan sedap dengan harga yang berpatutan. Antara hidangan yang disarankan adalah udang goreng berempah dan udang galah goreng tepung. Hidangan lain seperti bihun tomyam dan bihun sup juga boleh dicuba. Meskipun terdapat beberapa ulasan negatif mengenai nasi goreng udang galah, namun kebanyakan orang tetap menikmati hidangan ini. Warong ini juga popular di kalangan penduduk tempatan dan pelancong. Cuma perlu diingatkan bahawa perkhidmatan mungkin agak perlahan semasa waktu puncak dan hari Ahad kerana kehadiran ramai pelanggan. Warong ini beroperasi sehingga 10 malam dan merupakan destinasi yang baik untuk mencuba Mee Bandung dan hidangan udang galah yang memuaskan.

  • Alamat:66, Jln Peninsular Utama 1, Pasir Penambang, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 10:00 Pagi – 10:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60172602925

4. Warung Mee Kari Pak Man Koboi

Mee kari kuah pekat dengan isi kerang yang banyak dan char kuew tiao dengan udang fresh adalah makanan terbaik untuk dicuba di Warung Mee Kari Pak Man Koboi. Portion makanan yang besar dengan harga yang berbaloi. Warung ini terletak di kawasan kg yang senang untuk parking. Harga makanan sangat murah jika dibandingkan dengan hotel. Nasi goreng daging yang banyak portion dagingnya sangat disarankan. Servis juga sangat laju. Warung Mi Kari dan laksa utara juga sedap, tetapi lebih sedap jika pedas. 👍

  • Alamat:45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 12:00 – 8:00 Petang, Sabtu: 1:00 – 8:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60123439676

5. D’Kuala Restaurant

D’Kuala Restaurant, Kuala Selangor is a popular spot for delicious food. The best dishes to try are ikan bakar, ulam ulaman, and their variety of sambal. The food is tasty, and the prices are reasonable. Although the servers may not be very welcoming, the environment is clean and worth a visit.

  • Alamat:No.63 & 63A, Jln Peninsular Utama 1, Pasir Penambang, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601162653232

6. Restoran Hamzah

Restoran Hamzah adalah Restoran Mamak terkenal di Bukit Melawati. Mereka terkenal dengan nasi lemak yang sedap.

  • Alamat:Jalan Sultan Ibrahim, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:None

7. BAGAN RESTORAN

BAGAN RESTORAN menawarkan makanan dan minuman terbaik dalam harga yang berpatutan. Antara hidangan yang harus dicuba ialah ayam panggang yang lembut dan sedap, Sambal lala segar, kari daging dengan nasi, mi hoon goreng dan teh o ais. Harga semuanya hanya RM22. Restoran ini mudah dicari dan sangat sesuai untuk sarapan pagi. Dapatkan lontong, nasi lemak berlauk, satay dan lempeng yang sangat sedap!

  • Alamat:48, Jalan Raja Jalil, Kuala Selangor, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Rabu: 8:00 Pagi – 4:00 Petang, Khamis: Tutup, Jumaat: 8:00 Pagi – 5:00 Petang, Sabtu-Ahad: 8:00 Pagi – 4:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60132044662

8. Restoran Selera Cik Yati

Restoran Selera Cik Yati adalah restoran dengan layanan mesra, makanan sedap, cepat, dan air pun sedap. Harganya berpatutan dan secara keseluruhan memuaskan hati. Makanan dan minuman terbaik yang harus dicoba adalah Nasi Lemak daun pisang, teh tarik, dan Masakan Kampong yang disediakan oleh mereka. Harganya adalah purata dan adil. Restoran ini terkenal tetapi belum mendapat pengiktirafan yang sepatutnya. Makanan tengah hari di restoran ini sangat sedap, tetapi mereka tidak buka pada waktu malam untuk masa yang tertentu.

  • Alamat:14, Jalan Bendahara 2/1, Taman Bendahara, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Sabtu: 6:30 Pagi – 11:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+601126376810

9. Restoran Mee Udang Banjir

Makanan dan minuman terbaik yang harus dicoba di Restoran Mee Udang Banjir adalah mee udang banjirnya yang sedap dan berpuas hati. Udang besar dan banyak di dalamnya membuat hidangan ini sangat istimewa.

  • Alamat:5, Pasir Penambang, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 11:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

10. Kedai makan sangarama

Kedai makan Sangarama menawarkan gulai daging urat yang sedap, sesuai untuk dicuba semasa PKP dan bulan puasa.

  • Alamat:Taman Paduka, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 11:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Kuala Selangor:

  • Mee Udang Banjir Kuala Selangor
  • Restoran Rahmaniyah
  • Warong Udang Galah
  • Warung Mee Kari Pak Man Koboi
  • D’Kuala Restaurant
Baca Juga  4 Kedai Makan Tengahari Di Gemas

Leave a Comment