7 Kedai Makan Tengahari Di Bukit Kayu Hitam

Jom cerita pasal pengalaman makan tengahari kat Bukit Kayu Hitam, Malaysia! Kalau korang suka makanan yang sedap-sedap, tempat ni wajib korang cuba. Dekat sini ada banyak gerai makan yang menawarkan hidangan sedap giler. Dari nasi lemak yang garing-garing sampai ayam goreng yang crunchy. Memang kenyang perut lah kalau makan kat sini! Yang best lagi, harga dia pun berpatutan, jadi tak payah risau nak habis duit banyak. Lagi satu jangan lupa nak cuba makanan khas tempat ni, seperti sup ekor dan nasi tomato. Jadi, kalau korang ada peluang datang Bukit Kayu Hitam, jangan lupa singgah makan tengahari kat sini ye!

Makan Tengahari Di Bukit Kayu Hitam

“Terpancar citarasa memikat di artikel kami tentang 7 tempat makan tengahari di Bukit Kayu Hitam, Malaysia, jom kita ceruk!”

1. Bukit Tangga Chicken Rice

Bukit Tangga Chicken Rice: Delicious and simple foods. Best to try their nasi ayam (chicken rice). Also, don’t miss out on their laksa and bihun/mee sup. Despite being a bit far from town, it’s worth the visit. The shop is usually packed during lunch and dinner. Conveniently located across from a self-service laundry shop, so you can wash your laundry while enjoying their coconut shake. Wishing them all the best for their business to grow bigger.

  • Alamat:Felda Bukit tangga. Jalan Mardi, 06050 Bukit Kayu Hitam, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 10:00 Pagi – 6:00 Petang, Selasa: 10:00 Pagi – 5:00 Petang, Rabu-Khamis: 10:00 Pagi – 6:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 10:00 Pagi – 6:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60125725262

2. iLLa Dataran Cafe Corner

Dataran Cafe Corner adalah kedai western food baru yang sangat sedap. Anda perlu mencuba makanan dan minuman terbaik di sana. Pasti anda akan puas hati dengan kelezatan yang mereka tawarkan. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba lagi kerana ia sangat sedap, murah, dan berbaloi.

  • Alamat:Changlun, 06010 Bukit Kayu Hitam, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 6:00 Petang – 12:00 Pagi, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 6:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60194737917

3. Kedai Makan Kampung Langsat

Kedai Makan Kampung Langsat adalah destinasi terbaik untuk mencuba makanan dan minuman yang enak. Tomyam seafood omelette dan nasi adalah hidangan yang sangat sedap dan berstail selatan Thailand. Makanan ini disajikan dengan senyuman yang mesra, cepat, dan dengan harga yang adil. Soalan permintaan menu masakan dari pelanggan akan dipenuhi dengan memuaskan. Hidangan-hidangan ini memberikan porsi yang memuaskan dan rasa yang nikmat dengan harga yang cukup murah.

  • Alamat:06050 Bukit Kayu Hitam, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:No operating hours available
  • Nombor Telefon:+60194601909

4. Warung Makan Abang Adik

Warung Makan Abang Adik adalah warung makan terbaik di Changlun dan akan menjadi yang terbaik di Kedah dengan beberapa cawangan. Semua orang patut mencubanya. Mee udang di sini memang sedap. Udangnya jenis udang rimau yang besar-besar. Harga sangat berbaloi dan sedap untuk warung sebegini. Boleh direkomendasikan kepada semua orang.

  • Alamat:Lorong Mustaffa Jalan Changlun Kodiang, Kampung Kepala Kerbau, 06010 Bukit Kayu Hitam, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Khamis: 2:30 – 11:00 Petang, Jumaat: Tutup, Sabtu-Ahad: 2:30 – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:None

5. Warung Western Bukit Kayu Hitam

Warung Western Bukit Kayu Hitam menawarkan pelbagai hidangan Western yang lazat. Antaranya, steak sirloin yang juicy dan lembut, burger cheesy dengan daging yang lezat, dan pasta carbonara yang krimi dan beraroma. Minuman terbaik yang boleh dicuba adalah milkshake strawberry, yang segar dan manis. Semua hidangan ini sangat sedap dan pasti memuaskan selera anda.

  • Alamat:Taman Seri Temin, 06050 Bukit Kayu Hitam, Kedah, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 5:00 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60183656030

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Bukit Kayu Hitam:

  • Bukit Tangga Chicken Rice
  • iLLa Dataran Cafe Corner
  • Kedai Makan Kampung Langsat
  • Warung Makan Abang Adik
  • Warung Western Bukit Kayu Hitam
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Tampin

Leave a Comment