10 Kedai Makan Tengahari Di Bangi

Sekarang saya nak cerita serba sedikit pasal pengalaman makan tengahari di Bangi, Malaysia. Wah, Bangi ni memang terkenal dengan pelbagai kedai makan yang sedap-sedap belaka! Saya ingat lagi masa kali pertama jejak kaki ke sini, terus terpikat dengan haruman nasi lemak yang menggoda di sepanjang jalan. Mungkin sebab itu, Bangi juga dikenali sebagai syurga makanan. Nak tak nak, terpaksa lah mencuba nasi ambang yang tersohor, penuh dengan hidangan tradisional yang sungguh lazat. Semasa makan tu, tekak saya seronok dengan cita rasa yang menggamit selera. Hari tu memang best sangat makan tengahari di Bangi. Jadi, kalau anda ada peluang singgah ke sini, meh lah jangan lepas peluang untuk menikmati santapan mengancam di sini!

Makan Tengahari Di Bangi

Makan tengahari tak perlu susah cari, baca artikel ini untuk tahu 10 tempat makan di Bangi yang sedap!

1. Restoran Ana Ikan Bakar Petai ️| Bandar Baru Bangi

Restoran Ana Ikan Bakar Petai di Bandar Baru Bangi, terkenal dengan ikan pari bakar, ikan siakap tiga rasa, sotong tepung, dan udang. Makanan mereka sangat sedap, dengan rasa yang tersendiri. Harganya juga berpatutan dan masih mampu untuk dibayar. Restoran ini sangat recommended untuk family gathering, dengan semua hidangan seafood yang sedap, segar, dan besar. Tidak pernah mengecewakan! Ikan bakar petai mereka juga dikatakan excellent, dan keropok lekor-nya terasa seperti ikan. Jangan lupa mencuba Donut mereka yang juga sedap. Overall, aku sangat recommended restoran ini untuk semua orang!

  • Alamat:Lot 29991, Persiaran Kemajuan, (Bersebelahan Balai Bomba BB Bangi), 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: 4:30 Petang – 12:00 Pagi, Selasa: Tutup, Rabu-Ahad: 4:30 Petang – 12:00 Pagi
  • Nombor Telefon:+60192177668

2. Restoran Mak Kimbong

Restoran Mak Kimbong adalah restoran yang luas dan menyediakan pelbagai pilihan makanan dan minuman. Antaranya, sotong bakar yang sedap dan sesuai untuk dimakan oleh dua orang, sambal dengan pelbagai jenis pilihan untuk dipilih, nasi dan lauk kampung yang memuaskan hati. Staf di restoran ini juga mesra, senyum dan baik. Harga yang ditawarkan juga berpatutan dan tidak semahal seperti yang dikatakan di media sosial. Bagi saya, makan untuk tiga orang dengan harga RM120 merupakan harga yang berpatutan bagi restoran dengan konsep seperti ini. Sotongnya lembut dan mudah digigit, dan sambalnya juga sedap. Ikan bakar yang disediakan juga lembut dan sambalnya sangat enak. Atmosfera yang selesa dan berangin juga membuat pengalaman makan di sini menjadi lebih baik. Saya memberikan penilaian 10/10 untuk Restoran Mak Kimbong.

  • Alamat:No 17, Jalan 4/1a, Seksyen 4 Tambahan Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 7:00 Pagi – 5:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601151866314

3. Warung Kita@Bangi

Warung Kita@Bangi is a great place to try. Their best food and drinks include Nasi Manggey, Teh Ais, Nasik Manggey Padu, and coconut shake. The service is fast, prices are decent, and there is ample seating. Don’t forget to bring your own container if you want to take away. Overall, it’s a simple but delicious option for a no-frills meal. Prices may have increased, but that’s understandable.

  • Alamat:Jalan Industri Sungai Tangkas 1, Kampung Sungai Tangkas, 43000 Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:00 Pagi – 8:00 Petang
  • Nombor Telefon:+601111904486

4. Restoran Azura Seksyen 3 Bandar Baru Bangi

Restoran Azura Seksyen 3 Bandar Baru Bangi adalah tempat yang sesuai untuk sarapan pagi bersama keluarga. Ada pelbagai menu pilihan yang patut dicuba seperti nasi Kari ikan jenahak dan sayur Bayam. Makanan di sini sedap dan harga berpatutan. Restoran ini juga terkenal dengan perkhidmatan yang baik, pekerja yang ramah dan tiptop.

  • Alamat:14, Jalan 3/69, Seksyen 3 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:00 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60134232342

5. Kedai Makan Cantik (Seksyen 15, Bandar Baru Bangi)

Kedai Makan Cantik served delicious dishes during lunch hour. Try their kuih muih. Some dishes were oily, but the veggies can be improved for healthier meals. The staff quickly cleared and cleaned tables. Price was higher but worth it. Suitable for Thai food lovers. Tomyam and steamed fish were tasty. We ordered a set for 4 people at RM60. Overall, it was good. They accept QR ordering and payment at the counter. They also sell otak-otak at RM1.20 per piece, RM18 per basket. We were satisfied with the variety of seafood dishes. Only seahorses were missing. Couldn’t grab enough food due to hunger and crowded place with limited parking. All the food was delicious.

  • Alamat:Jalan 15/1d, Seksyen 15, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 10:00 Pagi – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60125509520

6. Nasi Kandar Express Bandar Baru Bangi

Nasi Kandar Express Bandar Baru Bangi recommended food and drinks:
– Set A (nasi, ayam, telur masin, sayur) with air teh o ais.
Student discount of 20% makes it an affordable choice.
Staff is friendly and even informed about parking payment.
Air-conditioning is available and there is a covered area.
Overall, a must-try place with appetizing roti canai and excellent service. The place is spacious, clean, and run by the same management as the Southville branch. It offers a wide range of options for breakfast, lunch, dinner, and supper, making it ideal for meetups. Ample parking is available in the morning. This business has potential for growth.

  • Alamat:17, Jalan 15/1b, Seksyen 15, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: Buka 24 jAM
  • Nombor Telefon:+601164295238

7. Restoran 3Rahsia

Restoran 3Rahsia adalah tempat yang sangat istimewa untuk mencuba makanan dan minuman terbaik. Mereka menawarkan suasana klasik dan persekitaran yang menakjubkan. Suasana hujan renyai-re nyai memberikan keselesaan yang unik. Pertama-tama, anda perlu mencuba bakso. Walaupun kelihatan biasa-biasa saja, ia benar-benar enak dan supnya memiliki rasa daging yang kaya. Anda juga harus mencuba lontong kering dan roti titab yang lazat. Restoran ini menawarkan pelbagai hidangan ala Johor yang menggoda. Harga makanan adalah berpatutan dan mereka juga menyediakan air Coway. Saya pasti akan kembali untuk mencuba hidangan lain. Satu nasihat, elakkan makan nasi goreng, mee hon goreng atau kue teow goreng kerana makanan ini biasa-biasa saja. Restoran ini memiliki hidangan yang lebih istimewa yang diproses dari dapur mereka. Sambil menunggu hidangan, cokodok bawang mereka lembut dan sedap, begedil juga sedap. Saya beruntung kerana membawa lontong kering mereka pulang, jika tidak, saya akan menyesal. Ini adalah tempat yang bagus untuk sarapan pagi. Saya mencuba Nasi Lemak Ayam Goreng dan Kaya Toast mereka. Hidangan yang berlimpah, dan jika anda seorang pelajar, anda akan mendapat 20% diskaun (ia walau bagaimanapun, tidak mencapai 20% dalam resit, tetapi itu tidak mengapa). Kasirnya baik dan mesra. Saya hanya harap langkah-langkah akan diambil untuk mengurangkan bilangan lalat di dalam kafe. Selain daripada itu, makanannya sedap.

  • Alamat:11-GF, Jalan 15/1d, Seksyen 15, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin: Tutup, Selasa-Ahad: 8:00 Pagi – 6:30 Petang
  • Nombor Telefon:None

8. Santai Corner Char Kuey Teow, restoran sedap di bangi

Santai Corner Char Kuey Teow, restoran terbaik di Bangi! Masakan terbaik: Nasi Lemak Ayam Crispy, Lontong Rendang, Roti Arab Kari Kambing. Makanan sedap, pilihan sempurna untuk sarapan, brunch, dan makan malam. Kelemahan sedikit bau sampah di kawasan luar. Perlu diambil tindakan kebersihan. Lontong Darat enak, Sate bakar bagus, cuman rempah kurang kuat, mungkin perlu lebih lama perap. Lebih suka kuah kacang lontong darat daripada kuah kacang sate. Akan datang lagi, ingin mencuba Kacang Pool juga. Harga dan sajian makanan sepadan.

  • Alamat:1A pusat perniagaan seksyen 3, Jalan 3/70, Seksyen 3 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 7:30 Pagi – 11:00 Petang
  • Nombor Telefon:+60182326358

9. Kedai Makan Bob

Jom cuba makanan dan minuman terbaik di Kedai Makan Bob! Menu unik untuk lewat malam bulan puasa termasuk Cholek Ayam, Cholek Buah, dan Cholek Campur. Hidangan istimewa meliputi ketam, udang galah, sotong, sosej jumbo, dan banyak lagi. Buka sepanjang Ramadhan dari jam 9 malam hingga 1 pagi. Pemilik peramah dan mesra. Murah, sedap, dan ada ikan besar. Nasi cekau banyak. Harga tetap sama. Penghantaran juga disediakan. Balik makan kat rumah sambil tengok movie. Jangan lupa cuba lauk-pauk yang sedap dan berpatutan untuk makan tengahari, termasuk nasi kerabu!

  • Alamat:Jalan Reko, 43650 Bangi, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Ahad: 8:30 Pagi – 11:30 Petang
  • Nombor Telefon:+60183571126

10. Kedai Makan Hajjah Mariam

Kedai Makan Hajjah Mariam menawarkan pelbagai hidangan yang boleh dicuba. Antaranya ialah lauk asam pedas ikan pari dan masakan tempe pelbagai jenis. Juga terdapat lontong, mee kari, dan bakso yang menjadi pilihan pelanggan. Selain itu, roti canai di sini sangat sedap. Tempat ini sesuai untuk sarapan dan makan tengah hari, dengan hidangan seperti kuih-muih, lempeng, nasi lemak, dan nasi goreng. Pembayaran boleh dilakukan melalui e-wallet dan QR code. Walaupun tempat ini parking agak terhad dan tersorok, namun tempat ini sangat berbaloi dan cozy. Harga makanan juga berpatutan. Ia adalah tempat yang disyorkan untuk dicuba.

  • Alamat:Batu 18 1/2, Jln Bangi, Kampung Sungai Tangkas, 43000 Kajang, Selangor, Malaysia
  • Waktu Operasi:Isnin-Jumaat: 7:30 Pagi – 4:30 Petang, Sabtu: 7:30 Pagi – 4:00 Petang, Ahad: Tutup
  • Nombor Telefon:+60173336717

5 BEST Tempat Makan Tengahari Di Bangi:

  • Restoran Ana Ikan Bakar Petai ️| Bandar Baru Bangi
  • Restoran Mak Kimbong
  • Warung Kita@Bangi
  • Restoran Azura Seksyen 3 Bandar Baru Bangi
  • Kedai Makan Cantik (Seksyen 15, Bandar Baru Bangi)
Baca Juga  10 Kedai Makan Tengahari Di Lahad Datu

Leave a Comment